Бухгалтерська допомога при веденні обліку спрощенців

25.01.2013, 13:01

З 1 січня 2013 року введені нові правила здійснення бухгалтерського обліку при спрощеній системі оподаткування. Які головні зміни? І в яких випадках підприємцю краще вдатися до допомоги бухгалтера, щоб уникнути помилок?

Кількість підприємців, які обрали для себе спрощену систему оподаткування, постійно зростає. Так, у 2012 році таких суб’єктів господарської діяльності стало на 300 тисяч осіб більше в порівнянні з 2011 році. І експерти прогнозують, що їхня кількість буде зростати і в 2013 році. Принаймні, нововведення податкового кодексу, що вступили в силу з нового року, покликані полегшити життя підприємцям-спрощенцям.

У зв’язку з тим, що для спрощенців в порівнянні з юридичними особами на загальній системі оподаткування, дещо полегшуютьсь вимоги до ведення податкового та бухгалтерського обліку, власники малого бізнесу часто не мають в штаті бухгалтера і всі обов’язки по веденню обліку виконують самостійно. Однак сьогодні мало не щодня податкове законодавство поповнюється якимись змінами. Так, з 2013 року теж варто чекати чергових коригувань у веденні обліку підприємцями, які використовують спрощену систему оподаткування. Торкнемося найважливіших з них.

Одне з найголовніших нововведень податкового кодексу 2013 року – скасування обмежень по кількість найманих працівників для спрощенців 5 групи і юросіб-спрощенців 6 групи. Раніше для 5 групи існувала норма не більше 20 найманих працівників, для 6 групи – 50 найманих працівників.

Зміни торкнулися і ставок оподаткування для цих груп. Тепер ставка податку знижена з 7% для платників ПДВ і 10% для неплатників ПДВ до 5% і 7%, відповідно.

Для спрощенців 2 групи змінився звітний період. Тепер здавати звіти підприємці цієї групи будуть по закінченню року, а не кварталу.

Також, починаючи з 2013 року, всім ФОП та юрособам, які обрали спрощену систему оподаткування, значно полегшили процедуру оформлення свідоцтва платника єдиного податку. Тепер не потрібно додатково надавати дозволи, довідки і договори. Досить лише заяви. Така процедура діє і в разі переходу на спрощену систему і в разі внесення змін до свідоцтва.

А з 1 січня 2014 року набуде чинності ще одна коректива податкового кодексу – введення електронної звітності для всіх груп спрощенців.

Таким чином, в роботу ФОП та юридичних осіб, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, постійно вносяться суттєві зміни, і обходитися без кваліфікованого бухгалтера підприємцям стає все складніше. Щоб не заплутатися у великій кількості нововведень і змін податкового кодексу та інших законодавчих актів, краще звернутися за бухгалтерською допомогою та податковою консультацією, надати яку можуть професійні фахівці. У цьому випадку вести податковий та бухгалтерський облік буде набагато простіше. Підприємець зможе уникнути можливих помилок в обліку і штрафів. А також приділити більше часу та ресурсів для розвитку бізнесу.