Що зараз відбувається на українському ринку виробників взуття? Чи легко на нього вийти і які перспективи у підприємця, який вирішив це зробити? Ми підготували невеличкий огляд, в якому розглядаємо динаміку ринку, тенденції, конкуренцію та інше..       

Ринок прокидається

В останні кілька років сфера виробництва взуття в Україні показує падіння. Зниження темпів виробництва спостерігається з 2014 року. За даними Державної служби статистики України, найвищий темп падіння спостерігався в 2015 році, тоді обсяги виробництва знизилися в порівнянні з попереднім роком більш ніж на 17%. Однак до 2016 року швидкість падіння значно зменшилася. Так, в 2016 році обсяг виробництва знизився всього на 2,2%.Зниження експерти пояснюють розпочавшойся економічною і політичною кризою в країні. На обсягах виробництва особливо позначився військовий конфлікт на Донбасі. Цей регіон займав близько 20% ринку. Однак уже в 2017 році спостерігається поліпшення споживчих настроїв і невелике зростання виробництва.За словами гравців ринку, позитивну динаміку створили зростання патріотичних настроїв населення і вибір на користь вітчизняного виробника, збільшення інвестицій в галузь легкої промисловості, розміщення держзамовлень Міноборони на українських підприємствах, відкриття зони вільної торгівлі з ЄС і зниження митних зборів для наших підприємств. Позитивні тенденції в розвитку взуттєвого ринку експерти пояснюють ще й тим, що гравці стали освоювати многоканальность у продажах. Особливо активно використовуються онлайн-канали. А головні бар’єри в розвитку ринку, за словами експертів – це велика частка тіньового виробництва. Так, до цих пір левову частку на ринку займає продукція Китаю (до 70-80%). Однак зі зростанням патріотичних настроїв в країні вона поступово зменшується. На збільшення частки вітчизняної продукції також впливає і зниження обсягів імпорту. Ціни на імпортну продукцію останнім часом значно зросли, що пов’язано з коливанням курсу валют, а також зі збільшенням мит для товарів, що ввозяться.  

Хто нас взуває?

Якщо говорити про структуру ринку виробників взуття, то на ринку, що нараховує на 2015 рік близько 1,5 тис. виробників, в основному працюють невеликі виробництва від 20 до 50 працівників. Однак є і кілька великих підприємств зі штатом в тисячу і більше співробітників. А останнім часом на ринку стало з’являтися багато невеликих майстерень, де працює не більше 10 чоловік. Саме їм експерти пророкують активний розвиток в найближчий час. Є і підприємства з іноземними інвестиціями, які, як правило, працюють на умовах давальницької сировини.  

Йдемо в Європу

Відкриття європейських ринків позитивно позначилося на розвитку взуттєвого виробництва в Україні. В цілому на експорт йде близько 35% всієї взуттєвої продукції виробленої в нашій країні. Половина з цієї кількості – частка європейських ринків. Експерти прогнозують ще більше збільшення частки, так як 2017 року для українських виробників взуття Євросоюз знизив мита до нуля.  

Чужа шкіра

Величезна складність взуттєвого бізнесу, за словами гравців ринку, – це закупівля сировини. Українські виробники сильно залежні від імпортних комплектуючих. В Україні фурнітуру та інше сировину виробники взуття майже не закуповують, так як немає гідних за якістю і ціною пропозицій. Наприклад, частка вітчизняної сировини в закупівлях шкіри становить близько 50%, а решта комплектуючі та фурнітура майже на 100% імпортні. Така ж ситуація і з виробничим обладнанням. Його повністю забезпечують іноземні виробники. У висновку відзначимо, що в останній рік ринок виробників взуття починає оживати. І сприяє цьому зростаючий інтерес до вітчизняних товарів і відкриття зони вільної торгівлі з ЄС. Сподіваємося, що в подальшому ця сфера зможе стабільно розвиватися і частка китайської взуттєвої продукції на нашому ринку буде значно зменшуватися.   [contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]