IT-аутсорсинг: менше витрат, більше ефективності

01.10.2013, 14:10

Сьогодні жодна компанія, навіть найдрібніша, не може обійтися без комп’ютерів, офісної техніки та іншого обладнання. Отже, виникає і потреба у професійному та якісному обслуговуванні ІТ-системи підприємства. У компанії два варіанти – створювати власний штат фахівців з усіма витратами, що витікають звідси, або ж віддати цю функцію на аутсоринг в IT-фірму. Що вигідніше?

Два десятиліття практики

Поняття « outsourcing » існує вже більше 20 років. А з’явилося воно, коли компанія Kodak вирішила винести неприбуткові IT-процеси на обслуговування в компанію IBM. Фахівці назвали цю процедуру аутсорсингом.
І сам термін, і практика прижилася в бізнес-співтоваристві, і з тих пір послуги IT-аутсорсингу використовують багато компаній в усьому світі. Наприклад, у США до послуг IT-аутсорсингу вдаються понад 40% компаній, Україна, на жаль, поки відстає, наш показник – не більше 10% компаній. Однак щороку кількість таких фірм зростає.

IT-аутсорсинг або абонентське обслуговування комп’ютерів

В Україні абонентське обслуговування комп’ютерів – це один з найпоширеніших видів аутсорсингу в галузі ІТ. Він передбачає цілий комплекс IT-послуг, завдяки яким клієнт може або повністю відмовитися від власного системного адміністратора або ж значно розвантажити його (обслуговування серверів, створення і підтримка офісної АТС, корпоративних комп’ютерних мереж та інш.).
Виходячи з цього, аутсорсинг може бути частковим, коли на підприємстві зберігається штат IT-фахівців, і деякі їх обов’язки віддаються на виконання в сторонню спеціалізовану IT-фірму, або ж повним, коли IT-фірма повністю замінює внутрішню команду підприємства.

IT-підтримка бухгалтерії

Це хороший приклад часткового IT-аутсорсингу. Така послуга також затребувана серед українських компаній. Сьогодні робота бухгалтерії не можлива без використання спеціального програмного забезпечення, його налаштування під потреби компанії, постійного своєчасного оновлення і забезпечення його безперебійної роботи. Часто бухгалтерам потрібні консультації фахівців, рекомендації щодо ефективної роботи в бухгалтерських програмах. Все це компанія може отримати в рамках послуги «IT-підтримка бухгалтерії»: від телефонних консультацій до постійної присутності ІТ-спеціаліста на території замовника.
Однак який би вид аутсорсингу не застосовувався, замовник завжди повинен пам’ятати, що основне завдання абонентського обслуговування комп’ютерів – скоротити витрати компанії на обслуговування IT-системи, оптимізувати витрати. Тому обов’язково потрібно ретельно зважувати всі за і проти.

За і проти?

Як правило витрати на IT-аутсорсинг становлять близько 70 % від фонду заробітної плати спеціалістів IT-підрозділу підприємства. При цьому фірма, яка звернулася за послугами аутсорсингу, отримує можливість:

  • Щомісяця скорочувати витрати на IT-обслуговуванні компанії до 30%.
  • Користуватися досвідом і знаннями цілої команди профі, яким не потрібно платити зарплату, обладнувати робочі місця, виплачувати лікарняні та відпускні.
  • Уникнути ситуації, коли працівник не може вирішити проблему. Фахівці IT-фірми володіють великим досвідом і знаннями, вони щодня вирішують безліч завдань різної складності.
  • Повністю сконцентруватися на отриманні прибутку від свого бізнесу.

Однак є й кілька «але», яких побоюються замовники:

  • Втрата контролю над фахівцями і якістю виконання завдань.
  • Побоювання з приводу передачі в сторонню фірму конфіденційних даних компанії.

Правда, фахівці кажуть, що цих «але» можна уникнути, підписавши з IT-фірмою договір, в якому будуть передбачені всі гострі моменти.

Чи потрібен IT-аутсорсинг вам?

Якщо ви хочете витрачати свої зусилля на розвиток бізнесу, отримання прибутку, а не на обслуговування комп’ютерного парку підприємства, тоді вам варто подумати про аутсорсинг. Це один з найдієвіших способів оптимізувати функції компанії, сконцентрувавши увагу на прибуткових процесах фірми.
Тому обов’язково зважте всі плюси і мінуси, зверніться до фахівців, які прорахують вам вартість IT-аутсорсингу, виходячи з особливостей IT-структури вашого підприємства, пояснять всі переваги і попередять про ризики, якщо такі можуть виникнути. Виходячи з цього, ви зможете прийняти вірне рішення, чи користуватися вам послугами IT-аутсорсингу.