На допомогу стартапам: 5 кроків до успішного відкриття бізнесу

16.07.2014, 11:07

Починати свій бізнес завжди складно, а особливо в умовах політичної та економічної кризи. За статистикою навіть у спокійний час 95% зі 100 зареєстрованих приватних підприємців протягом 3-х років закривають свій бізнес, не витримавши податкового пресингу, вимоги законодавства та конкуренцією! Але не варто опускати руки і ставити хрест на мрії про власну справу. Підготуйте покроковий план і прямуйте до мети. А щоб полегшити вам цей шлях, ось кілька рекомендацій від наших фахівців.

  1. Почніть з ідеї

Перш ніж реєструвати ПП або ФОП, ви повинні чітко розуміти, чим будете займатися, який попит будете задовольняти, що ви хочете запропонувати споживачеві та яким чином будете отримувати прибуток. Відповіді на ці питання закладуть міцний фундамент для подальшого успішного розвитку вашого проекту. А тому на старті вам потрібно прописати ідею свого бізнесу, чітко сформувавши її концепцію. Як казав Стів Джобс: «Коли мені не вистачало грошей, я сідав думати, а не біг заробляти. Ідея – найдорожчий товар на світі».

Для візуалізації та оцінки ідеї часто використовують такий інструмент, як шаблон бізнес-моделі Остервальдера. Це лаконічне представлення ідеї у вигляді моделі, що складається з 9 блоків, які повністю описують функціонування бізнесу. На зображенні представлені ці блоки.

Проаналізувавши і заповнивши цей шаблон, ви отримаєте зрозумілу і доступну модель майбутньої діяльності. Це допоможе вам кількома реченнями описати ваш бізнес і джерело отримання прибутку.

  1. Не забудьте прорахувати

Після того як бізнес-ідея сформульована і описана, корисним і навіть необхідним буде складання бізнес-плану. Нехай це будуть мінімальні розрахунки, але їх неодмінно потрібно провести. У бізнес-плані зазвичай аналізують ринок, конкуренцію, описуються споживчі сегменти, їх потреби і способи їх задоволення, визначається конкурентна перевага і позиціонування, формується ціноутворення і виробляється фінансовий та економічний розрахунок ефективності ідеї.

Якщо фінансові ресурси дозволяють, то розробку бізнес-плану можна доручити фахівцям консалтингової компанії. Професійно написаний бізнес-план допоможе вам не тільки реально оцінити перспективи ідеї, але й за необхідності отримати необхідні інвестиції.

На цьому етапі також дуже корисним буде обговорення вашого проекту з гравцями ринку та споживачами.

  1. Дотримуйтесь букви закону

А тепер прийшов час узаконити свою справу. Реєстрація ФОП, ПП, ТОВ: що вибрати? Яка система оподаткування буде найоптимальнішою для вашого виду діяльності, які надалі потрібно платити податки, які документи потрібні, щоб зареєструвати бізнес? На цьому етапі може виникати маса таких питань і нюансів. Ви можете самостійно зануритися в законодавчі вимоги та правові документи, а можете звернутися до юристів, які швидко зареєструють ФОП або юрособу, проконсультують з усіх супутніх питань.

Перекласти на плечі фахівців можна не тільки реєстрацію підприємства, а й ведення бухгалтерії. Сьогодні все більше молодих компаній, що тільки починають діяльність і не мають свого бухгалтерського відділу, чинять саме так. Але користуються перевагами аутсорсингу й великі компанії, які хочуть оптимізувати свої витрати. Передаючи ведення обліку, реєстрацію та інші неприбуткові функції в руки професіоналів, ви можете максимально сконцентруватися на питаннях розвитку бізнесу і не відволікатися на другорядні процеси.

  1. Назвіть «яхту»

Важливим є також питання вашого позиціонування. Назва, фірмовий стиль та інші елементи іміджу також відіграють велику роль і відбудовують вас від конкурентів. Це додатковий спосіб просування і можливість зайняти свою нішу на ринку.

  1. Будьте на зв’язку

Після запуску бізнесу ви завжди повинні бути на зв’язку зі своїми споживачами. Вибудовування ефективної комунікації – постійна клопітка робота. Але без неї досягти успіху вкрай складно. Ви повинні постійно слухати, вивчати своїх клієнтів, йти їм на зустріч і намагатися не просто задовольняти їхні очікування, але й трохи перевершувати їх.

Для зв’язку і просування ви можете використовувати сайт, соціальні мережі, нетворкінг, сарафанне радіо, гарячу лінію, ЗМІ та багато іншого. Все залежить від вашого продукту та цільової аудиторії.

Це одні з найважливіших кроків для ефективного запуску бізнесу. Продумавши свої дії і оцінивши ризики на кожному з цих етапів, ви зможете успішно стартувати і розраховувати надалі на продуктивний розвиток. Тому сміливо дійте, й все у вас вийде!