Наталія Погрібна взяла участь у конференції, присвяченій 20 -річчю аудиту в Україні

12.11.2013, 10:11

8 листопада 2013 в Харкові проходило підсумкове збори міжнародної конференції на тему: «Один день з життя аудиторської фірми», присвяченої до 20-річчя аудиту в Україні. На заході з доповіддю виступила директор АФ «Глобал Аудит» Наталія Погрібна.

Захід був організований за підтримки Аудиторської палати України. Конференція, яка проходила протягом цілого дня, супроводжувалася виступами і активними дискусіями представників аудиторських фірм Харкова, податкових консультантів та інших учасників професійної спільноти.

На конференцію для обміну досвідом також були запрошені представники аудиторських фірм Росії, Німеччини та Великобританії.

Зі своєю доповіддю на тему «Лікбез для клієнта. Чому це важливо?» виступила Наталія Погрібна, сертифікований аудитор України, директор АФ «Глобал Аудит» (Корпорація «Глобал Консалтинг»). Текст докладу – нижче.

Лікбез для клієнтів. Чому це важливо?

Цього року ми відзначили 20-річчя нашої професії. Ці 20 років супроводжувалися і позитивними, і негативними моментами, безумовно, був накопичений потенціал для подальшої успішної діяльності, але також виникали і труднощі. Все це формувало імідж нашої професії. І сьогодні ми можемо говорити про певні особливості розвитку аудиторського ринку.

Ні для кого не секрет, що на українському ринку аудиту є фірми, які несумлінно ставляться до проведення аудиту, починаючи від недотримання обов’язкових процедур і прояви некомпетентності і закінчуючи формальної видачею висновків. Конкуренція на ринку настільки висока, що деякі гравці вдаються до демпінгових цін, що негативно позначається на якості аудиторських послуг і на розвитку ринку в цілому. Від цього страждає імідж нашої професії, а також складається невірне сприйняття клієнтами істинної цінності послуг, що надаються аудиторськими фірмами.

Я хочу відзначити, що всі ми робимо свій внесок у розвиток і поліпшення якості аудиту в Україні, ми відповідальні за нашу професію і її популяризацію в суспільстві. І саме ми повинні формувати правильне ставлення суспільства, і особливо клієнтів, до нашої діяльності та професії.

Тому для аудиторських фірм величезне значення має виховання клієнта, формування у нього правильного сприйняття цінності надаваних нами послуг.

Зі своєї практики, я можу сказати, що практично кожен день і мені особисто, і моїм колегам доводиться тлумачити клієнтам поняття «аудит», пояснювати значення усіх процедур. І на сьогодні я можу сказати, що ми бачимо позитивну динаміку. Багато клієнтів вже добре розуміють специфіку нашої роботи, розбираються в процедурах і методиках, а для багатьох – це ефективний інструмент, який допомагає приймати стратегічно важливі для ведення бізнесу рішення.

Підвищення обізнаності клієнта про специфіку та цінності нашої діяльності має стати пріоритетом у роботі всіх українських аудиторів та аудиторських фірм. Це можна робити як в постійному щоденному спілкуванні з клієнтом, так і шляхом організації та проведення спеціальних заходів для клієнтів: семінарів, бізнес-сніданків, конференцій; шляхом написання і розміщення в ЗМІ матеріалів, присвячених нашій діяльності і т.д.

Я впевнена, що все це буде сприяти підвищенню довіри ділових кіл до професії аудитора та формувати імідж поважної і престижною професією.