Для грамотного управлінця фінансова звітність – найважливіша інформація, без якої він не зважиться прийняти жодне управлінське рішення. А аналіз фінансового стану підприємства допомагає вдягнути цю інформацію в зрозумілу і доступну для менеджера форму. Коли ж доцільно вдаватися до такого аналізу? Сьогодні говоримо про найбільш поширені в діловому середовищі причини провести фінансову діагностику бізнесу.

Фінаналіз – не примха

Що ж собою являє така діагностика? Це всебічне дослідження фінансової діяльності компанії, тобто даних річної або квартальної бухгалтерської звітності. Фахівці оцінюють загальну вартість майна компанії, активів і пасивів балансу, вивчають кредиторську і дебіторську заборгованості, аналізують рентабельність бізнесу та інше.Аналіз фінансового стану підприємства – досить тривалий і трудомісткий процес. Якщо в компанії є фахівці, що володіють достатньою компетенцією для його проведення, то, як правило, власник доручає проведення аналізу їм. Якщо ж таких аналітиків немає, до проекту залучають зовнішніх аудиторів або інших фінансових експертів. Отже, коли ж варто вдатися до проведення фінаналізу? Розглянемо 5 найбільш частих ситуацій.

Продаж або купівля бізнесу

Напевно, одна з найпоширеніших ситуацій, в якій власник купує або продає компанії вдається до аналізу фінансового стану підприємства. У діловому середовищі такий аналіз прийнято називати due diligence. Причому фінансова оцінка – це тільки частина комплексної перевірки due diligence, в яку також входять юридична, маркетингова та інше. У цій ситуації фахівці оцінюють наскільки об’єктивна і обгрунтована заявлена ​​вартість об’єкта, які є фінансові ризики і на які перспективи може розраховувати сторона, яка купує. Саме тому, як правило, проведення такого аналізу ініціюють покупці. Однак для продавця процедура теж не марна. За допомогою due diligence він може уникнути претензій з боку покупця. Тому як всі надані їм дані будуть мати офіційну експертну оцінку і підтвердження. Детальніше про процедуру дью ділідженс ви можете прочитати тут.

Злиття або поглинання

Злиття передбачає припинення діяльності юридичних осіб, які зливаються, і створення на їх базі нової юридичної особи. У цій ситуації сторони хочуть оцінити вигоди і зобов’язання передбачуваної реорганізації, виробити найбільш оптимальну фінансову модель для новоствореною компанії, використовуючи напрацювання та досягнення зливаються об’єктів. Без аналізу фінансового стану всіх учасників злиття прийняти правильні рішення буде набагато складніше. У разі поглинання головна компанія, як і при покупці бізнесу, вдається до аналізу з метою оцінити ризики і перспективи майбутньої угоди.

Відкриття нового напряму діяльності

Відкриваючи нові напрямки діяльності, вище керівництво повинне мати у своєму розпорядженні актуальну інформацією про фінансовий стан підприємства. Фінаналіз дозволить оцінити, наскільки в даний момент запуск нового проекту буде рентабельним, які мають бути витрати і звідки можна взяти фінансування для нього.

Залучення інвестора

Тут ініціатором аналізу фінансового стану може бути і сам інвестор. Вкладаючи свої кошти в той чи інший проект, він може зажадати такий документ для оцінки ризиків інвестування і прогнозування його прибутковості. Результати фінансового аналізу дозволяють інвестору, прийняти рішення, наскільки ефективним будуть вкладення, чи доцільно здійснювати або продовжувати інвестування, визначити умови кредитування та інше.

Перевірка контрагента

Результати аналізу фінансового стану компанії дають можливість оцінити ступінь довіри до неї як до потенційного партнера. Тому його також проводять для підтвердження статусу благонадійності контрагента і щоб переконатися, чи дійсно компанія фінансово стабільна і зможе виконати взяті на себе за контрактом зобов’язання.   [contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]