Шити чи не шити? Огляд українського швейного ринку

15.11.2017, 12:11

Вітчизняний споживач, який майже завжди був орієнтований на імпорт, останнім часом все більше проявляє інтерес до продукції Українського швейного ринку. Національних брендів одягу стає більше, як і покупців, що віддають перевагу українському. Як сьогодні почувається цей ринок і які прогнози у експертів щодо його розвитку? Про це — в нашому сьогоднішньому огляді.

Нарешті тане лід

Швейна індустрія в Україні в останні кілька років переживала не найкращі часи. Обсяги виробництва з кожним роком зменшувалися, а велика частка виробленого товару йшла на експорт. Однак останні два роки стали переломними і дали українським швейниках надію. Тренд «Made in Ukraine», який останнім часом спостерігається в багатьох галузях, зайняв міцну позицію і в легкій промисловості, особливо в швейної індустрії.

Так, за даними Державної служби статистики України, за період з січня по вересень 2017 року частка товарів, вироблених швейними фабриками і проданих на внутрішньому ринки, збільшилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

В цілому, як фіксує Державна служба статистики України, ринок останні два роки демонструє позитивну динаміку. Виробничі обсяги зростають. Що не може не радувати.

Основними драйверами стимулюють розвиток ринку виробництва одягу в Україні експерти відзначають наступні:

  • державні закупівлі. Активними клієнтами українських швейних фабрик в останні пару років стали силовики, які замовляють спецодяг і обмундирування для військових. За рахунок цього швейниках вдалося підняти обсяги виробництва приблизно на 3%;
  • підвищення цін на імпортні товари в зв’язку з падінням гривні щодо євро та долара;
  • зростання патріотичних настроїв українців.

 

Хто є хто на ринку

Якщо говорити про структуру швейного ринку, то за даними «Укрлегпрому», станом на 2015 рік в Україні налічувалося близько 1,9 тис. Швейних фабрик. Велика частина спеціалізується на виробництві одягу (близько 66%).

ТОР-5 областей-лідерів за кількістю підприємств швейної галузі, за даними Державної служби статистики України, виглядає так:

Туреччина і Китай — головні конкуренти

Як і раніше головними конкурентами вітчизняному виробникові на внутрішньому ринку становить Китай і Туреччина. Причому з турецькими товарами вітчизняні швейники конкурують в основному в середньому і середньому + цінових сегментах. З Китаєм конкуренція відбувається, як правило, в найдешевшому сегменті. За оцінками експертів, частка китайської продукції на ринку Швейки становить від 30 до 50%. Точні цифри назвати складно, так як велика частка знаходиться в тіні.

Сировинне питання

Якщо говорити про головні бар’єри, які гальмують швейну індустрію і більшість напрямків легкої промисловості, то це відсутність власної сировинної бази. Майже всі швейники в Україні працюють за схемою давальницької сировини та виробляють у нас в країні одяг для імпортних брендів.

Майже всю сировину (тканини, фурнітуру, обладнання) доводиться закуповувати у імпортерів. А це в кілька разів здорожує виробництво. Особливо гостро йдуть справи з тканинами (близько 80% собівартості товару). Однак останнім часом експерти відзначають пожвавлення в ткацької промисловості, яка теж потроху починає нарощувати виробничі потужності. Це в свою чергу повинно позитивно позначитися на розвитку швейної індустрії в Україні.

А ось негативний вплив надає ввезення в Україну як гуманітарна допомога товарів секонд-хенд. Догляд таким чином від податків призвів і без того непрозорий швейний ринок до ще більшої «тінізації». І хоча на законодавчому рівні контроль ввезення посилили, поки ситуація кардинально не змінилася.

Основні тренди

І на завершення огляду хочемо відзначити кілька трендів розвитку ринку виробництва одягу в Україні, на які найчастіше вказують аналітики.

  • Вихід в Європу. Багато говорять експерти про завоювання українськими швейників європейських ринків. Виробники вже намагаються пристосовуватися до західних вимогам до якості товару, проходять обов’язкову сертифікацію і намагаються нарощувати обсяги експортованої продукції.
  • Швидко зростають онлайн-продажі. Виробники і рітейлери активно освоюють віртуальні канали продажів. З поширенням 3G і зростанням популярності мобільних додатків це буде один з найбільш перспективних каналів збуту.
  • Зростає популярність товарів українського виробництва. Девіз «купуй українське» підтримує все більше споживачів.
  • Завойовують популярність мультибрендові маркети, де під одним дахом свою продукцію представляють різні національні виробники.
  •  

    Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту