Останнім часом все більше людей замислюються про те, щоб почати свою справу. Однак багато «буксують» вже на старті, не знаючи, з чого почати, або ж втілюючи в життя спочатку малоперспективну ідею. Експерти підказують – починати варто з вивчення ринку і потреб майбутніх клієнтів або споживачів.

Аналіз ринку для залучення інвестора

Фахівці стверджують, що нехтувати аналізом ринку на етапі відкриття бізнесу ні в якому разі не можна. Поверхневе розуміння ринку, на якому планується робота, або ж відсутність інформації про конкурентні переваги, яка з’являється тільки після вивчення потреб ринку і конкурентів, експерти відносять до однієї з найпоширеніших помилок в презентаціях українських стартапів перед інвесторами. Тому якщо ви хочете залучити інвестора, на етапі написання бізнес-плану основна увага приділяється вивченню ринку! Дані по ринку повинні бути актуальними, інформативними і точними.

Аналіз ринку для пошуку ідеї

Звичайно, ідея для бізнесу може прийти випадково, як раптове осяяння. Однак експерти сходяться на думці, що шлях до дійсно робочої ідеї, яка може принести автору успіх і прибуток, лежить через вивчення проблем потенційних клієнтів. Почати можна з вибору сфери, в якій ви будете надалі працювати. Можливо, це буде близька вам за професійними інтересами сфера або ж галузь, яка просто чимось вас приваблює. Далі потрібно зануритися в цю сферу: вивчити проблеми і потреби потенційних клієнтів і споживачів. Ваше завдання – зрозуміти їх проблеми і як ви можете їх вирішити.

Аналіз ринку для тестування ідеї

Якщо ж ідея у вас є і ви вже готові до відкриття і реєстрації бізнесу, то перш ніж стартувати краще і в цьому випадку звернутися до вивчення ринку. На що звертати увагу? Перш за все, вам потрібно зрозуміти, яка на ринку конкуренція, як ваш продукт або послуга будуть відрізнятися від конкурентів, хто ваші клієнти і чому вони повинні віддати перевагу саме вам, який обсяг і динаміка зростання ринку, а також які присутні на ринку тенденції. Корисно буде також вивчити правові нюанси ринку: рівень державного контролю, необхідність ліцензування та ін. «При аналізі ринку важливо також вивчити поріг входження в той вид бізнесу, яким ви плануєте займатися. – Розповідає Тетяна Гречихіна, директор з маркетингу аудиторсько-консалтингової Корпорації «Глобал Консалтинг». – Іншими словами, ви повинні розуміти обсяг і вартість ресурсів, які потрібні вам, щоб запустити бізнес. Це може бути обладнання, ліцензія або інший дозвільний документ, програмне забезпечення, фахівці тощо. Необхідний набір того, що буде потрібно для запуску проекту в галузі, в яку ви заходите». Проаналізувавши цю інформацію, ви зрозумієте, наскільки перспективна ваша ідея і що потрібно для її реалізації.

Як провести маркетингове дослідження або аналіз ринку?

Чи можна провести аналіз або дослідження своїми силами? Якщо у вас є час і чітке розуміння того, що потрібно робити, то цілком можна отримати найнеобхідніші дані про вашому ринку самостійно. Потреби та бажання клієнтів можна дізнатися, просто спілкуючись з ними. Для цього вам потрібно бувати в тих місцях, де бувають ваші потенційні споживачі. Це можуть бути виставки, конференції, семінари та ін. Знайомлячись і розмовляючи з людьми, ви зможете отримати масу цінної інформації. Однак інформацію про обсяги ринку, тенденції та динаміку таким способом не отримати. Необхідно вивчити безліч офіційних джерел, можливо, провести невеличке опитування. Це вже складніше і впоратися самостійно непідготовленій людині буде важко. Можливо, в цьому випадку кращим варіантом буде все-таки залучити фахівця, який знайде необхідну інформацію по ринку, проаналізує її і підготує експертні висновки. У кожному разі, не ігноруйте вивчення ринку, на який ви плануєте виходити, навіть якщо у вас немає можливості залучити до аналізу фахівця, спробуйте зробити найпростіші дослідження самостійно. Це допоможе вам у прийнятті важливих рішень і дасть розуміння того, що дійсно необхідно вашим потенційним споживачам.