Ліцензія на будівельну діяльність в питаннях і відповідях

Ліцензія на будівельну діяльність в питаннях і відповідях

19.07.2017, 10:07

Цього літа вступили в силу зміни до законодавства щодо ліцензування господарської діяльності. Ми вирішили розповісти про ці нововведення, а також відповісти на інші питання, пов’язані з цією сферою. Отже, навіщо і кому потрібна будівельна ліцензія, хто її видає, які потрібні документи та інше – про це в нашому матеріалі.
 
 
 
 
 
 
 
 

Які зміни відбулися в законодавстві?

З 10 червня 2017 року набули чинності зміни в порядку ліцензування господарської діяльності. Тепер будівельна ліцензія видається безстроково. Раніше вона мала термін дії: 3 роки – якщо ліцензія видається вперше, 5 років – якщо повторно.

Кому потрібна будівельна ліцензія?

Чинне українське законодавство вимагає, щоб ліцензію на будівництво отримували всі компанії, які планують займатися будівництвом будинків, транспортних споруд, внутрішніх і зовнішніх інженерних мереж, виконанням робіт на об’єктах 3 і вище категоріях. Компанії, які мають намір займатися їх проведенням, повинні в обов’язковому порядку ліцензуватися.

Зверніть увагу, при отриманні ліцензії для кожного виду робіт, який ви будете виконувати, повинні бути кваліфіковані кадри, обладнання та техніка.

Хто видає будівельну ліцензію?

Для отримання цього документа потрібно звертатися в Державну архітектурно-будівельну інспекцію (ДАБІ) за місцем реєстрації компанії. Розглядає кожне звернення і приймає рішення про видачу ліцензії спеціальна комісія.

Які документи подавати для отримання ліцензії?

Основні документи, які будуть потрібні від вас для отримання будівельної ліцензії, це:

  • заява на отримання ліцензії на будівництво (в ньому вказується назва компанії, юридична адреса, реквізити);
  • відомості про виробничо-технічну базу, склад працівників за професійним та кваліфікаційним рівнем, технологію виробництва, інформаційно-правове, нормативно-технічне забезпечення, про наявну систему контролю якості виконання робіт;
  • документ, що підтверджує оплату державного мита;
  • довіреність, якщо отриманням ліцензії буде займатися представник (наприклад, юридична компанія).
  •  
    Як довго триває процедура отримання ліцензії?

    В цілому весь процес може зайняти близько місяця:

    • протягом 10 днів ДАБІ повинна прийняти і розглянути документи.
    • протягом семи днів, якщо висновок на користь одержувача, ДАБІ готує наказ про видачу ліцензії;
    • протягом 3 днів, після того як одержувач оплатить держ. мито і пред’явить відповідний документ про це, видається сама ліцензія з додатком (перелік будівельних робіт).
    •  
      Як додати нові роботи в перелік?

      Якщо ви вже отримали ліцензію зі списком виконуваних робіт, але виникла необхідність додати нові роботи, заново переоформлювати ліцензію не потрібно. В цьому випадку вносяться тільки зміни в додаток (перелік робіт). Подається відповідний пакет документів.

      Коли потрібно переоформлювати ліцензію?

      Бувають випадки, коли будівельну ліцензію все ж потрібно переоформити. Наприклад, якщо змінилося найменування компанії.
      Якими основними нормативно-правовими актами керуватися?

    • Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
    • Постанова Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р №238.
    • Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 р № 256.
    • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності» №1817-VIII
    •  
      Сподіваємося, інформація буде вам корисна. Якщо ж самостійне отримання будівельної ліцензії здається вам складним і тривалим процесом, ви завжди можете звернутися до наших юристів за професійною підтримкою і супроводом цієї процедури.

       

      Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту