Реєстрація ФОППочинаючи свою справу, будь-який підприємець стикається з необхідністю офіційної реєстрації бізнесу. Багато хто вирішує проходити цю процедуру самостійно. Тим більше що на сьогодні вона не дуже складна. Головне – коректне заповнення форм та надання всіх необхідних документів. В нашій статті розповідаємо про всі нюанси цього процесу.

Реєстрація ФОП 2016. Процедура дещо спростилась

Останнім часом процес реєстрації підприємців в нашій країні дещо спростили. Наприклад, реєстрація ФОП на єдиному податку тепер може відбуватися значно швидше, адже реєстратору можна відразу подавати і заяву на вибір спрощеної системи. А реєстратор вже сам надсилає відсканований варіант у податкову. Також з’явилася можливість електронної реєстрації ФОП через Інтернет-ресурс Мінюста. Підприємцю тільки потрібно мати електронні ключі, щоб підписати заяву на реєстрацію, та створити власний аккаунт на сайті. Ще одне спрощення – відмінили реєстраційний збір.

Порядок реєстрації ФОП. З чого почати?

Процедура реєстрації ФОП, як правило, починається з ретельної підготовки до старту бізнесу. Що мається на увазі? Починаючи свою справу, ви повинні чітко розуміти, якими видами діяльності будете займатися, яка система оподаткування для вашої діяльності буде найефективніша. Якщо це буде єдиний податок, то треба розуміти, яку обрати групу та чи потрібно вам ставати платником податку на додану вартість (ПДВ). Справа в тому, що відповіді на ці питання вам стануть у пригоді під час реєстрації ФОП. Наприклад, заповнюючи заяву на реєстрацію фізичної особи-підприємця, вам обов’язково доведеться вказувати всі види майбутньої діяльності. А якщо ви вирішите працювати на спрощеній системі оподаткування, то, оформлюючи бізнес у реєстратора, ви можете відразу подати і заяви на обрання єдиного податку та реєстрацію платником ПДВ.

Які готувати документи для реєстрації ФОП?

Далі настає процес підготовки пакету документів для реєстрації підприємця. Список невеликий. Якщо ви плануєте з дня реєстрації бути спрощенцем та платником ПДВ, то цей перелік буде таким:
  1. Паспорт та ідентифікаційний код.
  2. Заява на здійснення державної реєстрації ФОП.
  3. Заява на обрання єдиного податку.
  4. Заява на реєстрацію в якості платника ПДВ.
Також зверніть увагу, ви маєте право не самостійно реєструвати ФОП, а через уповноважену особи. Тоді до списку документів треба додати нотаріально завірену довіреність на цю людину. Документи треба заповнювати державною мовою. Направити ви їх можете звичайною поштою, додавши опис вкладення; електронною поштою з таким же описом або особисто принести їх держреєстратору.

Як швидко проходить реєстрація ФОП?

Держреєстратор приймає за описом ваші документи і видає копію. Далі у нього є 24 години, щоб їх розглянути і внести запис у Державний реєстр про здійснення реєстрації вашого ФОП або ж надати аргументовану відмову від прийняття документів, якщо в них допущені помилки. Якщо помилки є, після їх виправлення процедуру реєстрації підприємця можна повторити. Якщо помилок немає, то ви офіційно стаєте ФОП. Сподіваємося наш матеріал ще більше спростить вам процес реєстрації і ви зможете швидко почати свою справу. Вдалого вам старту!