РРО та підприємець-єдинник. Що нового в 2017 році?

20.03.2017, 12:03

Деякі підприємці на спрощеній системі оподаткування можуть зіткнутися з необхідністю установки реєстратора розрахункових операцій (РРО). Причому з 1 січня 2017 року Законодавці розширили список єдинників, які зобов’язані встановлювати РРО. Сьогодні більш детально поговоримо про ці зміни, а також про те, як використовувати реєстратор і скільки може обійтися його установка.

РРО? Ні, не чули…

Для тих, хто вперше зіткнувся з необхідністю використовувати в своїй діяльності РРО, дещо прояснити, що це таке. Реєстратор розрахункових операцій – це касовий апарат, який реєструє всі розрахунки з покупцями з використанням готівки або електронних грошей, а також платіжної картки. Вся зафіксована інформація автоматично передається на сервер фіскальної служби (ДФС).

Детальніше про те, що таке РРО та які вони бувають, читайте в нашій статті «РРО: зрозуміти, купити, встановити».

Кому застосовувати РРО обов’язково? Нові правила з 1 січня 2017 року

На сьогоднішній день використовувати у своїй діяльності реєстратор розрахункових операцій повинні такі підприємці-спрощенці:

  • ФОП 2 і 3 груп, річний оборот яких перевищив 1 млн грн (рахується загальний оборот, включаючи готівковий і безготівковий розрахунок). Норма застосовується з 1 липня 2015 року. Якщо було таке перевищення, то використовувати РРО потрібно з початку кварталу, наступного за кварталом, в якому оборот склав 1 млн грн.
  • Зверніть увагу! Якщо оборот склав 1 млн грн, але через певний час ви будете працювати виключно безготівково, то РРО можна не використовувати.

  • ФОП незалежно від групи єдиного податку, які торгують за готівковий розрахунок складними побутовими товарами, що підлягають гарантійному ремонту (проект постанови Кабміну з переліком таких товарів прийнятий 16.03.2017 року з умовою редагування і вступить в силу після опублікування. Державна регуляторна служба поки не погодила проект). Норма застосовується з 1 січня 2017 року.
  •  

    Як встановити РРО та почати користуватися?

    Всі, хто потрапляє під законодавчі вимоги використовувати касовий апарат, повинні придбати і застосовувати його в установленому законодавством порядку. Давайте більш детально зупинимося на цьому.
     
    1. Вибираємо РРО
    Для початку вам потрібно визначитися з моделлю касового апарату. На вибір безпосередньо впливає сфера діяльності підприємця.

    Придбати апарат можна у виробника, в спеціалізованих торгових фірм або ж в центрах сервісного обслуговування. У всіх випадках ви можете розраховувати на докладну консультацію фахівців, які допоможуть визначитися з моделлю РРО, виходячи з вашого виду діяльності та специфіки використання.

    Важливо!
    Будь-який вибраний касовий апарат повинен бути внесений до державного реєстру РРО, Який веде ДФС. Перевірити, чи включена обрана модель в реєстр, можна на сайті ДФС.

    З 1 січня 2016 ДФС реєструє виключно РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі.
     
    2. Опломбування в сервісному центрі
    Після вибору необхідного типу касового апарата слід буде підписати договір з центром сервісного обслуговування (ЦСО), який буде займатися введенням в експлуатацію вашого РРО, обслуговувати і ремонтувати його в подальшому. Вони є майже в кожному обласному центрі.

    Копію цього договору разом з іншими документами потрібно передати в податкову за місцем реєстрації підприємця, щоб вона видала довідку про резервування фіскального номера РРО з терміном дії 5 робочих днів. Сервісний центр зможе опломбувати ваш касовий апарат, тільки якщо отримана ця довідка.

    Ось повний список необхідних документів для отримання довідки:

  • Заява про реєстрацію касового апарата.
  • Документ, який підтверджує покупку або оренду РРО.
  • Технічний паспорт апарата.
  • Копія договору з сервісним центром.
  • Виписка ФОП з держреєстру.
  • Копія документа, який підтверджує право використання торгової точки, де планується використовувати РРО.
  • Книга обліку розрахункових операцій (КОРО).
  •  
    Податкова видає довідку протягом 2 робочих днів, якщо всі подані документи заповнені без помилок, а обрана модель РРО включена до реєстру.

    Отриману в податковій довідку передаємо в ЦСО, де ваш РРО тепер зможуть опломбувати. Результатом цієї операції стане акт введення в експлуатацію та довідка про опломбування.
     
    3. Реєструємо касовий апарат в ДФС
    Залишається тільки зареєструвати апарат в податковій. Для цього потрібно подати до податкової за місцем реєстрації підприємця виданий сервісним центром акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування РРО. Податкова в свою чергу на підставі отриманих документів повинна видати свідоцтво про реєстрацію РРО.

    Після цього ваш касовий апарат готовий до використання.
     

    Який бюджет в результаті потрібен на використання РРО?

    Купівля самого РРО стартує від 4000 грн. На ціну впливає багато: модель, виробник, комплектація, обсяг пам’яті, потужність та ін.

    Швидше за все, для того щоб повноцінно працювати з касовим апаратом, вам також потрібно буде придбати касову стрічку, грошовий ящик і, можливо, сканер штрих-кодів. Приблизний бюджет на це – близько 3000 грн.

    Ще знадобиться установка терміналу для прийому пластикових карт. Щомісячна абонплата складе приблизно 300 грн плюс комісія банку.

    Також щомісяця ви будете платити своєму сервісному центру за обслуговування. Це ще в середньому 250 грн.
     

    Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту