Осінь – гаряча пора для будь-якого менеджера. У розпалі діловий сезон, нудьгувати не доводиться. Необхідно активізувати всі сили і навички, щоб ефективно завершити рік. А значить – саме час поговорити про найбільш поширені менеджерські «хвороби», які сильно лякають і заважають працювати. Погляньмо цим «монстрам» в очі і навчимося з ними «домовлятися». 

Мікроменеджмент

Перший «монстр», який сильно псує життя і самому менеджеру і його підлеглим, – це так званий мікроменеджмент. Простіше кажучи – це звичка все ретельно контролювати, вникати в найдрібніші деталі проекту, яким керуєш, відстежувати кожен крок його учасників, намагатися влазити в усі відбувається навіть без особливої для цього потреби.Звідки ноги ростуть?Причин появи такого менеджерського стилю може бути кілька. Ось деякі з них.
  • Така поведінка може виникати у менеджера без управлінського досвіду. Він просто боїться напортачить і тому вникає в усі деталі, боячись допустити помилку.
  • Або ж такі хвороби можуть бути схильні до менеджерів, які прийшли в нову команду. Людей вони поки не знають, а тому не впевнені в їх силах і бояться делегувати.
  • Мікроменеджером може бути також співробітник-зірка. Він вважає, що без його участі інші члени команди просто не впораються, а рішення прийматимуться неефективно.
  •  Шкода чи користь??  Шкоди цей «монстр», звичайно ж, приносить більше, ніж користі. Команда, що працює під керівництвом мікроменеджера, знаходиться в постійній напрузі, втрачає свободу і бажання проявляти ініціативу. Такі співробітники в підсумку будуть боятися відповідальності, а всі проекти будуть триматися тільки на ідеях і енергії мікроменеджера, яких надовго, на жаль, не вистачає і від цього страждає результат роботи. Користь такого стилю управління може бути лише в окремих випадках. Наприклад, на етапі адаптації нового співробітника. Тут мікроменеджмент цілком виправданий і навіть необхідний.Як побороти?Якщо ви усвідомили, що в вашому стилі управління багато мікроменеджменту, – це перший крок до перемоги над цим «монстром». Усвідомлення проблеми – половина рішення. Що необхідно зробити далі, щоб боротьба була успішною?
    • Навчитися довіряти своїм підлеглим. Якщо це для вас складне завдання, можливо, варто підібрати команду, з якою вам буде комфортніше і спокійніше працювати.
    • Більше делегувати.
    • Проводити менше зборів, скоротити їх тривалість.
    • Скоротити кількість звітів.
    • Не вимагати зворотного зв’язку від команди до дедлайну.
    •  

      Прокрастинація

      Другий «монстр» – прокрастинація. Це погана звичка відкладати важливі справи або прийняття важливих рішень на потім, беручись до роботи тільки, коли терміни підтискають. Замість виконання завдань прокрастінатор займається більш приємними на його погляд справами.Звідки ноги ростуть?Найчастіше прокрастинація виникає через характер проектів і завдань, які стоять перед менеджером. Це можуть бути:
      • неприємні завдання (наприклад, залагодити конфлікт з незадоволеним клієнтом або партнером);
      • нудні проекти;
      • рутинні завдання невисокою важливості;
      • складні проекти, які лякають своєю тривалістю або об’ємом.
      •  Шкода чи користь?Шкода від цього «монстра» очевидний. Якщо постійно відкладати справи, беручись за них в останній момент, можуть зриватися терміни або в гонці за термінами губитися якість роботи. До того ж «висять» завдання тягнуть багато енергії, що теж погано позначається на ефективності роботи менеджера і всієї команди. Користь же від прокрастинації теж цілком може бути. Психологи стверджують, що адекватне відкладання завдань на невеликий період, організація перепочинків між завданнями допомагає розслабитися, дає можливість відновити сили і зарядитися енергією для подальшої роботи. Тільки до планування таких перепочинків теж варто підходити з розумом.Як побороти?У боротьбі з прокрастинація найвірніший помічник – тайм-менеджмент. Щоб перестати відкладати справи, можна зробити наступне:
        • найголовніше – планування (складайте списки справ з термінами виконання, фіксуйте їх завершення);
        • приступайте до неприємних завданнь в першу чергу (в тайм-менеджменті це називається «з’їсти жабу», тобто найнеприємніше справа виконати вранці, раніше за інших);
        • складні завдання розбийте на кілька дрібних і встановіть для них свої терміни виконання;
        • підсильте мотивацію для роботи над рутинними і нудними, але необхідними справами;
        • правильно організуйте робочий простір для роботи над складними проектами (постарайтеся зробити так, щоб вас ніщо не відволікало від процесу
        • якщо прокрастинація неминуча, її теж можна запланувати (організуйте свої перепочинку і чітко дотримуйтесь плану).
        •  

          Вигорання

          І ще один менеджерський «монстр» – професійне та емоційне вигорання. Цей «недугу» зазвичай підстерігає вже досвідчених менеджерів. І виглядає як гостре небажання далі займатися своєю справою. Менеджер перестає отримувати задоволення від роботи, хронічно втомлюється і впадає в депресію, його нічого не радує і не мотивує, він повністю байдужий до роботи і до її результату. У менеджера з’являється відчуття сіла батарейки.Звідки ноги ростуть?З’явитися цей «монстр» може, якщо менеджер в гонитві за результатом занадто навантажує себе роботою, ігнорує особистий час, жертвуючи їм на користь робітника. Вигорання також може статися через постійне спілкування з великою кількістю людей або ж після завершення декількох серйозних і ресурсних проектів, сильно тягнуть енергію. Трапляється воно і з менеджерами, які не поділяють політику компанії, але не можуть прийняти рішення піти, працюючи в незгоді.Шкода чи користь?Знову ж шкода від вигорання цілком зрозумілий. Він загрожує затяжними депресіями і навіть погіршенням фізичного стану. На робочому процесі воно, цілком очевидно, теж позначається негативно. Страждає результат, а також вся команда, якою керує «вигорілий» менеджер, заражаючи від нього апатією. У чому може бути користь від цього «монстра». Тільки в тому, що для менеджера це зайвий привід зупинитися і переосмислити свою діяльність, здригнутися і перезавантажитися.Як побороти?Вигорання виникає тоді, коли менеджер потрапляє в певну ситуацію. Відповідно впоратися з цим «монстром» можна, змінивши ситуацію. Потрібно переглянути свій робочий процес, розпорядок дня, можливо навіть посадові обов’язки. Так як вигоряння – це більшою мірою втому і пересичення, то найголовніша зброя в боротьбі з ним – відпочинок. Подолати «монстра» можна, добре відпочивши і відновивши сили. Вигорання також недавно з’явилося в медичній термінології, тому дуже часто впоратися з ним допомагає психолог. «Вигорілих» менеджерам рекомендують здоровий сон, подорожі, спорт, зміну роду діяльності. Сподіваємося, що вам не доведеться зустрітися з цими «монстрами». А якщо ж вони і з’являться на вашому менеджерський шляху, ви вже знаєте, що робити, і зможете успішно з ними впоратися.   [contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]