Де у них кнопка або Як зацікавити працівників фінансової сфери?

Де у них кнопка або Як зацікавити працівників фінансової сфери?

Сьогодні поговоримо про мотивацію. А точніше про деякі способи нематеріального заохочення, які можна використовувати в роботі зі співробітниками фінансового сектора. Керівник відділу по роботі з персоналом аудиторсько-консалтингової
Корпорації «Глобал Консалтинг» Олена Дем’яненко ділиться своїм досвідом і розповідає про найбільш дієві інструменти в галузі мотивації.

Мотивація … Думаю, кожна людина хоча б раз у житті задавався питанням, що ж це таке.

Давайте розглянемо визначення, які дають тлумачні словники. Їх величезна кількість, але ми розглянемо два, які, на мій погляд, найбільш точно відображають суть цього поняття.

Філософський енциклопедичний словник дає таке значення: «мотивація» (лат. Motivatio) – система внутрішніх факторів, що викликають і направляють орієнтовану на досягнення мети поведінку людини або тварини.

Тлумачний словник психіатричних термінів трактує мотивацію дещо інакше: англ. motive – привід, мотив, спонукання. Мотиви, які спонукають до діяльності, що викликають активність організму, що визначають її спрямованість.

З обох визначень можна зробити простий висновок, що мотивація – це, так чи інакше, вплив чогось на наші дії і цілі.

Чи в грошах щастя?

У даній статті мова піде про нематеріальну мотивацію співробітників фінансового сектора (бухгалтерів, економістів, аудиторів, фінансистів). Якщо описувати загальний профіль даних фахівців, то це в більшості своїй жінки від 25 років і вище.
Звичайно ж, ідеальним варіантом мотивації буде індивідуальний підхід до кожного співробітника. Але, в нинішньому темпі життя не завжди є час працювати з кожним професіоналом окремо, особливо якщо мова йде про компанії з великим штатом. Тому якщо говорити про загальну програму нематеріальної мотивації, то зупинимося на таких правилах:

  • вона повинна не тільки задовольняти цілі співробітників, але і діяти в інтересах компанії, адже в першу чергу компанія працює для отримання прибутку.
  • вона повинна бути універсальною, але постійно модернізуватися. Адже те, що було цікаво ще вчора, сьогодні вже може бути не актуально. А якщо нічого не змінювати, з часом всі інструменти сприймаються співробітниками, як належне і перестають працювати.
  • і, напевно, найголовніше правило – мова про нематеріальної мотивації може йти тільки тоді, коли задоволені базові потреби (фізіологічні потреби), а їх задовольнити може лише матеріальна мотивація.

 

Похвала, подарунки, подяки та інші приємності

Отже, що можна віднести до методів нематеріальної мотивації, і які в ваших руках можуть бути інструменти підняття духу співробітників?

Похвала або подяка. Ще зі шкільної лави майже кожному з нас знайоме те саме відчуття гордості, коли тебе хвалить учитель перед однокласниками. З віком бажання почути похвалу нікуди не дівається, а модернізується в професійне визнання. І якщо співробітника заслужено і прилюдно похвалити, то він якийсь час буде працювати більш ефективно. Але тут керівнику потрібно бути обережним, при частому використанні даного інструменту похвала буде сприйматися як належне і, врешті-решт, перестане нести смислове навантаження.

Вітання з корпоративними святами. Це можуть бути традиційні свята, наприклад, Новий рік, 8 березня, або професійні: День народження компанії, День Бухгалтера, День юриста, День аудитора. У деяких компаніях прийнято вітати співробітників з річницею роботи в компанії. Формат поздоровлень досить різноманітний – від надання квитків в театр чи на концерт до виїзних корпоративних заходів.

Поздоровлення з особистими датами. Можна просто привітати співробітника з його особистим святом: День народження, день весілля, народження дитини. Можна придумати незвичайний формат привітання, який запам’ятається і сподобається колегам. Крім привітань, можна в ці дні запропонувати працівникам відгули. У багатьох компаніях фахівцям надаються відгули на перший і останній дзвінки в школі, день захисту дітей та ін.

Проведення регулярних нарад. На таких зібраннях співробітникам доноситься важлива інформація, що стосується діяльності компанії, її основних цілей, озвучуються досягнення і результати роботи як в цілому всієї фірми, так і окремих співробітників.

Здоров’я – запорука успіху. Останнім часом ведення здорового способу життя стає новим трендом, що, звичайно ж, не може не радувати. Можна використовувати це для нематеріальної мотивації співробітників. Наприклад, в зимовий період, коли підвищується ризик вірусних захворювань, можна розміщувати в кабінетах аромалампи з ефірними маслами, які зміцнюють імунітет.
У нашій компанії, взимку проводяться корпоративні чаювання з малиновим варенням, медом і травами. Під час таких посиденьок ми дивимося гумористичне відео і спілкуємося в неформальній обстановці. У літній період можна продовжувати чаювання вже зі свіжими травами (м’ятою, мелісою) або робити для співробітників охолоджуючий лимонад.

Фітнес – відмінний спосіб мотивації. Для співробітників, які дбають про свою фізичну форму або починають боротьбу із зайвою вагою, цінним подарунком будуть абонементи у фітнес-клуби, басейни та ін. Також можна проводити в офісі консультації з організації правильного харчування, де фахівці будуть розповідати про корисні і шкідливі продукти, необхідні організму мікроелементи, розраховувати норму води для кожного індивідуально і т.д.

Важливо «переключатися». Розумова праця – це теж великі навантаження на організм. Тому для працівників фінансового сектора важливо організувати можливість періодично «перемикати» думки на інші види діяльності. Одним з таких перемикань можуть бути ігри. В даний час існує маса різноманітних ігор для компаній, наприклад, «Мафія», «Аліас», «Діксі», з рухомих можна використовувати різні квести. Ми з колегами полюбили «Мафію», і часто збираємося, щоб відволіктися від робочих буднів. Або ще один приклад з нашого корпоративного життя – гуртки рукоділля. У жіночому колективі – це особливо актуально й доречно. Тому, якщо у вас в компанії теж домінує жіноча стать, ви можете організовувати творчі заходи та майстер-класи з декупажу, квілінгу, ліплення, малювання та ін.

Індивідуальний графік. Ще одним видом нематеріальної мотивації можуть стати індивідуальні графіки роботи для співробітників. Працівник сам вибирає максимально відповідний графік роботи, при якому він буде найбільш ефективний. Сюди ж можна віднести і можливість для співробітника раніше піти з роботи або пізніше прийти з поважної причини.

Навчання. Для фахівців фінансової галузі постійне навчання та підвищення кваліфікації дуже важливо. Його можна організувати як в рамках компанії, так і за її межами, наприклад, відвідування тренінгів і семінарів. Після участі у тренінгу співробітник може закріпити отримані навички та поділитися знаннями з колегами.

Покажіть свою довіру. В якості нематеріальної мотивації, ви можете залучати співробітників до переговорів з клієнтами та замовниками. Для професіонала це дійсно цінно. Він відчуває свою значущість, бачить, що його думку цінують, до нього прислухаються. Цього ж ефекту можна домогтися, звертаючись до співробітника за допомогою або консультацією у межах діяльності компанії або ж з особистих питань.

Дошки пошани. Не обов’язково їх вішати на стіну в офісі. Вони можуть бути розміщені на сайті в електронному вигляді, на сторінці компанії в соціальних мережах. До речі, на сайті можна завести корпоративний блог, в якому розміщуватиметься різноманітна інформація про досягнення співробітників: проходження ними навчання або відвідування конференцій. Все це дає можливість додатково відзначити заслуги працівника.

«Вільні п’ятниці». Якщо в компанії є дрес-код, можна ввести «вільну п’ятницю» у виборі одягу. Це теж продемонструє вашу увагу і турботу про колектив.

Короткий день. При відсутності запізнень протягом тижня можна скоротити робочий день на годину в п’ятницю.

Знижки на товари. Можна також організувати отримання для колег дисконтних карт в мережах магазинів або аптек.

Список можна продовжувати нескінченно, головне – робити все щиро, з душею і любити своїх співробітників. Адже все більшого значення набувають особисті відносини між директором компанії і його підлеглими. Будь-якому співробітникові дуже приємно почути запитання про сина чи доньку, онуків, домашнього улюбленця або проведену відпустку. Адже яким би «колючим» працівник не був, ви все одно його любите. Чи не так?

А в якості P.S. хочу процитувати назву однієї з книг з управління та мотивації людьми: «Любіть їх, або ви їх втратите». Гарних вам стосунків у колективі та ефективних працівників!

Олена Дем’яненко, керівник відділу
по роботі з персоналом
аудиторсько-консалтингової
Корпорації «Глобал Консалтинг»

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту

Залишити коментар