Відкриття бізнесу окрім оформлення у держреєстратора передбачає також реєстрацію у органах фіскальної служби. Що потрібно, щоб стати на облік, які потрібно підготувати документи та які можуть виникати перешкоди? Розповідаємо у нашій статті.Обрати систему оподаткування
Перш ніж проводити реєстрацію ФОП в податковій, вам треба вирішити, на якій модель оподаткування буде використовувати ФОП.
В Україні існує два варіанта: загальна система та спрощена (єдиний податок).
Щоб зрозуміти всі нюанси кожного варіанту, можна ознайомитися з нашим матеріалами: «Єдиний податок у 2016 році» та «Здача податкової та бухгалтерської звітності в 2016 році».
Але слід зауважити, що більшість підприємців обирають все ж таки єдиний податок. Адже вона дещо простіша для підприємця, передбачає невелику кількість податків та звітів.
У будь-якому разі ми радимо підприємцям звертатися до фахівців, щоб обрати систему оподаткування. Вони врахують вашу сферу діяльності, ваші майбутні обороти, угоди та інше, і зможуть запропонувати найбільш вигідне податкове навантаження для вашої діяльності. Також вони порадять, чи потрібен для вашого бізнесу ПДВ.
Реєстрація ФОП в податковій. Подаємо заяву одночасно з реєстрацією
Отже, ви відкриваєте бізнес. Вже підготували документи для надання держреєстратору і включення вас у Єдиний державний реєстр фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб. Можна одночасно із заявою на відкриття ФОП подати і заяву на обрання єдиного податку, якщо прийнято рішення працювати як спрощенець. Реєстратор самостійно передає цей документ в податкову. Якщо ж для своєї діяльності ви обрали загальну систему, то подавати заяву не потрібно, адже підприємець після внесення до Єдиного реєстру автоматично вважається платником податків на загальних засадах. Також одночасно із заявою на обрання єдиного податку можна подати і на реєстрацію платником ПДВ, якщо вирішено працювати з ПДВ.
Подаємо заяву після реєстрації
У вас також є можливість подавати заяви на обрання єдиного податку та на реєстрацію платником ПДВ вже після відкриття внесення до реєстру. Головне – вкластися в 10-денний термін з моменту відкриття, щоб рахуватися спрощенцем. Якщо ж не потрапити в цей термін, то платником єдиного податку підприємець буде вже з нового кварталу.
Отримання книги обліку доходів
Зверніть увагу, після такого як ви зареєструвалися як фізична особа-підприємець у фіскальній службі, вам також необхідно зареєструвати там книгу обліку доходів (якщо ви неплатник ПДВ) або книгу обліку доходів та витрат (якщо ви платник ПДВ). Це вимога законодавства.
Книга підприємцю потрібна, щоб вести щоденний облік доходів та витрат.
Слід також наголосити, що сьогодні підприємець має право вести електронну книгу обліку доходів. Але для цього йому потрібно мати електронні ключі та направити в податкову заяву про обрання електронного способу ведення книги. Далі треба укласти спеціальний договір про те, що податкова підтверджує визнання електронних документів.
На цьому реєстрація ФОП в податковій вважається завершеною. І підприємець має право займатися своєю діяльністю та отримувати дохід. Вдалого вам старту.