Шити чи не шити? Огляд українського швейного ринку

Шити чи не шити? Огляд українського швейного ринку

Вітчизняний споживач, який майже завжди був орієнтований на імпорт, останнім часом все більше проявляє інтерес до продукції Українського швейного ринку. Національних брендів одягу стає більше, як і покупців, що віддають перевагу українському. Як сьогодні почувається цей ринок і які прогнози у експертів щодо його розвитку? Про це – в нашому сьогоднішньому огляді.

Нарешті тане лід

Швейна індустрія в Україні в останні кілька років переживала не найкращі часи. Обсяги виробництва з кожним роком зменшувалися, а велика частка виробленого товару йшла на експорт. Однак останні два роки стали переломними і дали українським швейниках надію. Тренд «Made in Ukraine», який останнім часом спостерігається в багатьох галузях, зайняв міцну позицію і в легкій промисловості, особливо в швейної індустрії.

Так, за даними Державної служби статистики України, за період з січня по вересень 2017 року частка товарів, вироблених швейними фабриками і проданих на внутрішньому ринки, збільшилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

В цілому, як фіксує Державна служба статистики України, ринок останні два роки демонструє позитивну динаміку. Виробничі обсяги зростають. Що не може не радувати.

Основними драйверами стимулюють розвиток ринку виробництва одягу в Україні експерти відзначають наступні:

  • державні закупівлі. Активними клієнтами українських швейних фабрик в останні пару років стали силовики, які замовляють спецодяг і обмундирування для військових. За рахунок цього швейниках вдалося підняти обсяги виробництва приблизно на 3%;
  • підвищення цін на імпортні товари в зв’язку з падінням гривні щодо євро та долара;
  • зростання патріотичних настроїв українців.

 

Хто є хто на ринку

Якщо говорити про структуру швейного ринку, то за даними «Укрлегпрому», станом на 2015 рік в Україні налічувалося близько 1,9 тис. Швейних фабрик. Велика частина спеціалізується на виробництві одягу (близько 66%).

ТОР-5 областей-лідерів за кількістю підприємств швейної галузі, за даними Державної служби статистики України, виглядає так:

Туреччина і Китай – головні конкуренти

Як і раніше головними конкурентами вітчизняному виробникові на внутрішньому ринку становить Китай і Туреччина. Причому з турецькими товарами вітчизняні швейники конкурують в основному в середньому і середньому + цінових сегментах. З Китаєм конкуренція відбувається, як правило, в найдешевшому сегменті. За оцінками експертів, частка китайської продукції на ринку Швейки становить від 30 до 50%. Точні цифри назвати складно, так як велика частка знаходиться в тіні.

Сировинне питання

Якщо говорити про головні бар’єри, які гальмують швейну індустрію і більшість напрямків легкої промисловості, то це відсутність власної сировинної бази. Майже всі швейники в Україні працюють за схемою давальницької сировини та виробляють у нас в країні одяг для імпортних брендів.

Майже всю сировину (тканини, фурнітуру, обладнання) доводиться закуповувати у імпортерів. А це в кілька разів здорожує виробництво. Особливо гостро йдуть справи з тканинами (близько 80% собівартості товару). Однак останнім часом експерти відзначають пожвавлення в ткацької промисловості, яка теж потроху починає нарощувати виробничі потужності. Це в свою чергу повинно позитивно позначитися на розвитку швейної індустрії в Україні.

А ось негативний вплив надає ввезення в Україну як гуманітарна допомога товарів секонд-хенд. Догляд таким чином від податків призвів і без того непрозорий швейний ринок до ще більшої «тінізації». І хоча на законодавчому рівні контроль ввезення посилили, поки ситуація кардинально не змінилася.

Основні тренди

І на завершення огляду хочемо відзначити кілька трендів розвитку ринку виробництва одягу в Україні, на які найчастіше вказують аналітики.

  • Вихід в Європу. Багато говорять експерти про завоювання українськими швейників європейських ринків. Виробники вже намагаються пристосовуватися до західних вимогам до якості товару, проходять обов’язкову сертифікацію і намагаються нарощувати обсяги експортованої продукції.
  • Швидко зростають онлайн-продажі. Виробники і рітейлери активно освоюють віртуальні канали продажів. З поширенням 3G і зростанням популярності мобільних додатків це буде один з найбільш перспективних каналів збуту.
  • Зростає популярність товарів українського виробництва. Девіз «купуй українське» підтримує все більше споживачів.
  • Завойовують популярність мультибрендові маркети, де під одним дахом свою продукцію представляють різні національні виробники.
  •  

    Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту

Залишити коментар