Вже дуже скоро настане весна, самий розпал квіткового сезону. Тому прекрасний привід в нашій рубриці про запуск своєї справи розповісти про найбільш важливих моментах відкриття квіткового магазинчика або павільйону. Всім, хто планує стартувати в цій сфері, буде корисно. Які перспективи?
Поріг входження в квітковий бізнес не найнижчий. Галузь досить конкурента, та й вкладення для відкриття потрібні немаленькі. Однак якщо продумати заздалегідь стратегію свого бізнесу, запропонувати клієнтам щось особливе і серйозно підійти до просування, можна розраховувати на швидку окупність.
В цілому, за експертними оцінками, при інших рівних умовах окупність в цьому бізнесі відбувається приблизно через 1-1,5 року, рентабельність близько 30-50%.
А тепер торкнемося окремих моментів відкриття квіткового магазину.
Вибір місця
Для невеликого магазинчика, кіоску або павільйону, чий асортимент розрахований на масового покупця із середнім заробітком, найкращим місцем відкриття буде жвавий район, бажано з розташованої поблизу автомобільною парковкою. Вдалими вважаються місця біля кіл або зупинок громадського транспорту, пересічний транспортних розв’язок, біля входів в метро, біля ринків, великих торгових центрів.
Не бійтеся відкривати свій магазинчик в існуючому квітковому ряду. Незважаючи на присутність конкурентів, таке місце вже знайоме покупцям і привертає їх різноманіттям вибору. Тут головне продумати, як відрізнитися від інших продавців, щоб саме до вас прийшли за покупкою.
Організація приміщення
Починати можна з невеликих площ. Досить буде навіть 8 м2. Головне – розмістити найнеобхідніше обладнання та інвентар. Що обов’язково повинно бути?
- Стелажі і прилавки (краще, якщо будуть стелажі різної висоти для квітів різної довжини, необхідно підлогове і поличне розміщення товару).
- Холодильне обладнання або кондиціонер (в квітковому бізнесі дуже великий відсоток псування товару, тому необхідно подбати про правильне зберіганні квітів, так як їм потрібен постійний температурний режим).
- Вази, вазони, інші ємності для зберігання квітів.
- Для освітлення приміщення підійдуть економічні світлодіодні лампи.
- Необхідні дрібниці: матеріал для упаковки, ножі і ножиці, скотч, степлер, секатор і інший інвентар.
- Також буде потрібно обладнати робоче місце продавця (стілець, стіл та інше).
Постачальники і закупівля
Наступне, над чим слід замислитися, це пошук постачальників. Зараз це не дуже складне завдання. Досить витратити кілька годин, вивчаючи інформацію в мережі інтернет, відгуки вже працюють з компаніями-постачальниками продавців, умови потенційних партнерів. Експерти радять працювати відразу з декількома постачальниками, так ви мінімізуєте ризики виникнення форс-мажорів, особливо в святкові дні.
Для того щоб навчитися правильно вибирати якісний товар в упаковці, краще поговорити з досвідченими підприємцями, які підкажуть нюанси відбраковування, на що звертати увагу при виборі квітів та інше.
Будьте готові до того, що працювати доведеться за передоплатою, особливо це актуально для нових гравців на ринку, коли вас ще не знають, як партнера.
Подумайте про доставку товару. Якщо цього не робить постачальник, вам потрібно подбати про це самостійно, а це додаткова стаття витрат.
У святкові періоди замовляти партію квітів необхідно заздалегідь, щоб не залишитися без товару в високі сезони (14 лютого, 8 Березня, 1 вересня, останній дзвінок).
Асортимент
Для початку буде достатньо невеликого асортименту з найбільш ходовими позиціями. В українців традиційно користуються популярністю: троянди (білі, рожеві, червоні), тюльпани, хризантеми (кущові і поодинокі), гвоздики, гербери, альстромерії, лілії, ромашки. До 8 Березня дуже добре розходяться горшкові квіти: фіалки, гіацинти, орхідеї і навіть кактуси.
Надалі асортимент, звичайно, потрібно розширювати і за рахунок інших видів квітів, і за рахунок супутніх товарів (наприклад, добрива, горщики, земля, м’які іграшки, сувеніри).
Зберігання
Окремо потрібно сказати про зберігання зрізаних квітів. Підприємець повинен враховувати умови зберігання, щоб пропонувати покупцям якісний товар. Термін зберігання свіжих зрізаних квітів – не більше 20 діб. Умови – сухе повітря, без протягів, температура + 2 + 5 ° С.
Персонал
Якщо ви не плануєте самі ставати за прилавок, то вам доведеться пошукати хорошого продавця зі знанням основ флористичного справи або флориста, який буде також хороший і в ролі продавця. Але найчастіше знайти такий варіант «2 в 1» вдається не часто. Тому підприємець може відправити свого продавця на курси флористів. Надалі бажано постійно стимулювати співробітника до розвитку і забезпечувати йому таку можливість.
Система оплати в цьому бізнесі, як правило, – ставка плюс відсоток від продажів.
Реєстрація бізнесу
Для відкриття невеликого квіткового магазинчика оптимальним буде зареєструватися в якості фізичної особи-підприємця (реєстрація ФОП). Для такого виду діяльності ФОП може вибрати спрощену систему оподаткування (цілком підійде 2 група). Однак якщо ФОП планує надавати послуги юридичним особам на загальній системі оподаткування (наприклад, з оформлення свят квітами), то потрібно вибирати 3 групу.
Більш докладно про групи єдиного податку, обов’язкові податки і звіти ви можете почитати в нашій статті
Підприємець і податки. Як працювати на єдиному в 2017 році?Якщо річний дохід ФОП буде перевищувати 1 млн грн, в магазинчику потрібно буде встановити РРО (касовий апарат).
Також потрібно організувати куточок покупця, розмістити книгу скарг і пропозицій.
Якщо ви орендуєте приміщення, у вас повинен бути договір оренди.
Цінова політика і просування
Наценка в квітковому бізнесі, як правило, становить 100-150%. У святкові дні вона може досягати і 200%.
Що стосується просування, то перше, на що потрібно звернути увагу це вивіска. Подбайте, щоб вона привертала увагу і в денний і у вечірній час. Додайте інформацію про магазин в інтернет (онлайн карти, каталоги та інше). Окремо варто сказати про просування в соціальних мережах. Для цього бізнесу відмінно підійде Instagram, де можна розміщувати красиві фото готових букетів і свіжих квітів.
Якщо ваша точка знаходиться в загальному квітковому ряду, подумайте, чим ви можете відрізнятися крім асортименту і ціни. Можливо, це буде помітна нестандартна вивіска або ж приваблива уніформа продавця. Також можна відрізнятися за рахунок унікальної фірмової упаковки квітів. Можливо, ви зможете безкоштовно до кожного букету дарувати якісь фірмові дрібниці: магнітики, календарики, вірші та інше.
Надалі варто також подумати і над програмою лояльності для клієнтів, розробити для постійних покупців дисконтні карти, систему знижок.
Коли ваш бізнес вже буде міцно стояти на ногах можна подумати про відкриття додаткових каналів продажів – онлайн-замовлення букетів, співпраця з весільними салонами, організаторами свят та інше. І само собою, якщо ви хочете розвиватися, в подальшому необхідно думати про масштабування бізнесу.
Це основні моменти, які серйозно потрібно продумати при відкритті квіткового бізнесу. Сподіваємося, ми сьогодні були вам корисні. Успішного вам старту!
[contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]