Конференція «Франчайзингові технології на службі бізнесу»

Конференція «Франчайзингові технології на службі бізнесу»

5 грудня 2018 році старший юрист Адвокатського об’єднання «Глобал Адвокат» Антон Клименко виступив на конференції «Франчайзингові технології на службі бізнесу», організованої в м. Миколаєві в рамках ініціативи EU4Business за підтримки ЄБРР в Україні.

Спікери конференції «Франчайзингові технології на службі бізнесу»
Спікери конференції «Франчайзингові технології на службі бізнесу»

Основний акцент проведеної конференції було зроблено на розкриття всіх аспектів здійснення франчайзингового бізнесу – від прийняття в цілому, погоджуючись на роботу за цією моделлю, критеріям якої повинен відповідати майбутній франчайзер, до тонкощів практичної взаємодії франчайзера і франчайзі в роботі.

При цьому, одним з ключових аспектів і основою взаємодії сторін є франчайзинговий договір (договір комерційної концесії), правове регулювання якого в Україні досить умовно.

Франчайзингові технології на службі бізнесу
Хід конференції «Франчайзингові технології на службі бізнесу»

Юридичні нюанси для творців франшиз

Фактично, законодавство дає лише основу для правильного ідентифікування всіх елементів франчайзингової системи, що дозволяє забезпечити їх надійний захист у франчайзера:

  • Комерційного позначення (бренду) – в якості знака для товарів та послуг.
  • Корпоративного (фірмового) стилю франчайзера – в якості знака для товарів та послуг, промислового зразка, об’єктів авторського права.
  • Відомості про та технологічного оснащення приміщення – як ноу-хау та ін.

Крім того, було відзначено, що на поточний момент можуть виникнути складності з правової ідентифікації франчайзером франчайзингового пакета – спеціально розроблений комплекс інструкцій, форм та іншої документації, що передається франчайзі для успішного ведення бізнесу. Як показує практика, варіанти його правової ідентифікації: як об’єкт авторського права, ноу-хау (в окремих випадках – як корисна модель). При цьому питання юридичного захисту франчайзингового пакету повинен ставити за мету захист від його розповсюдження або розголошення, чому ідентифікація як авторського права або корисної моделі практично не може перешкодити. Тому пріоритетний варіант його захисту – як ноу-хау.

Саме тому, при розгляді юридичних і правових питань, які можуть виникати і повинні бути врегульовані сторонами при реалізації даної схеми взаємин, Антон Клименко приділив особливу увагу правильному оформленню договору франчайзингу, який повинен деталізувати всі аспекти системи франчайзингу (її елементів), які передаються в користування франчайзі.

Крім того, були розглянуті найбільш «проблемні» ризики для франчайзера і способи їх подолання: ризик конкуренції, ризик передачі інформації франчайзингової системи третім особам, ризик приховування доходу.

Захист інтересів покупців франшиз

Крім розглянутих аспектів, фахівець «Глобал Адвокат» розглянув і ті аспекти, які можуть становити ризик для майбутнього франчайзі. Наприклад: нечітке формулювання в договорі об’єкта для нарахування роялті (дохід, чистий дохід, валовий дохід та ін.), вимоги до складання звітності франчайзі та інші «вузькі» місця даних правовідносин.

Побудова бізнес-відносин за моделлю франчайзингу, безсумнівно має як сильні, так і слабкі сторони. Всі подробиці Вашої практичної ситуації можна дізнатися, замовивши юридичну консультацію. При цьому, розуміння сторонами всіх плюсів та мінусів, переваг і недоліків даної системи бізнесу, є запорукою успішної та безпроблемної взаємодії франчайзера і франчайзі, запорукою отримання стабільного доходу та прибутку.

Професійний досвід фахівців «Глобал Консалтинг» є запорукою успішної та ефективного взаємодії сторін і нівелювання всіх можливих ризиків даних відносин.

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту

Залишити коментар