!!! Звертаємо Вашу увагу, що зміст цієї статті не редагувався з 2017 року. Тому інформація, викладена у ній, може бути не актуальною на даний момент. Послуги з ліцензування будівельної діяльності в  2023 році Корпорацією “Глобал Консалтинг” не надаютьсяЦього літа вступили в силу зміни до законодавства щодо ліцензування господарської діяльності. Ми вирішили розповісти про ці нововведення, а також відповісти на інші питання, пов’язані з цією сферою. Отже, навіщо і кому потрібна будівельна ліцензія, хто її видає, які потрібні документи та інше – про це в нашому матеріалі.Які зміни відбулися в законодавстві?З 10 червня 2017 року набули чинності зміни в порядку ліцензування господарської діяльності. Тепер будівельна ліцензія видається безстроково. Раніше вона мала термін дії: 3 роки – якщо ліцензія видається вперше, 5 років – якщо повторно.Кому потрібна будівельна ліцензія?Чинне українське законодавство вимагає, щоб ліцензію на будівництво отримували всі компанії, які планують займатися будівництвом будинків, транспортних споруд, внутрішніх і зовнішніх інженерних мереж, виконанням робіт на об’єктах 3 і вище категоріях. Компанії, які мають намір займатися їх проведенням, повинні в обов’язковому порядку ліцензуватися.Зверніть увагу, при отриманні ліцензії для кожного виду робіт, який ви будете виконувати, повинні бути кваліфіковані кадри, обладнання та техніка.Хто видає будівельну ліцензію?Для отримання цього документа потрібно звертатися в Державну архітектурно-будівельну інспекцію (ДАБІ) за місцем реєстрації компанії. Розглядає кожне звернення і приймає рішення про видачу ліцензії спеціальна комісія.Які документи подавати для отримання ліцензії?Основні документи, які будуть потрібні від вас для отримання будівельної ліцензії, це:
    • заява на отримання ліцензії на будівництво (в ньому вказується назва компанії, юридична адреса, реквізити);
    • відомості про виробничо-технічну базу, склад працівників за професійним та кваліфікаційним рівнем, технологію виробництва, інформаційно-правове, нормативно-технічне забезпечення, про наявну систему контролю якості виконання робіт;
    • документ, що підтверджує оплату державного мита;
    • довіреність, якщо отриманням ліцензії буде займатися представник (наприклад, юридична компанія).
Як довго триває процедура отримання ліцензії?В цілому весь процес може зайняти близько місяця:
      • протягом 10 днів ДАБІ повинна прийняти і розглянути документи.
      • протягом семи днів, якщо висновок на користь одержувача, ДАБІ готує наказ про видачу ліцензії;
      • протягом 3 днів, після того як одержувач оплатить держ. мито і пред’явить відповідний документ про це, видається сама ліцензія з додатком (перелік будівельних робіт).
Як додати нові роботи в перелік?Якщо ви вже отримали ліцензію зі списком виконуваних робіт, але виникла необхідність додати нові роботи, заново переоформлювати ліцензію не потрібно. В цьому випадку вносяться тільки зміни в додаток (перелік робіт). Подається відповідний пакет документів.Коли потрібно переоформлювати ліцензію?Бувають випадки, коли будівельну ліцензію все ж потрібно переоформити. Наприклад, якщо змінилося найменування компанії. Якими основними нормативно-правовими актами керуватися?
      • Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
      • Постанова Кабінету Міністрів України від 10 березня 2017 р №238.
      • Постановою Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 р № 256.
      • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення містобудівної діяльності» №1817-VIII
Сподіваємося, інформація буде вам корисна. Якщо ж самостійне отримання будівельної ліцензії здається вам складним і тривалим процесом, ви завжди можете звернутися до наших юристів за професійною підтримкою і супроводом цієї процедури.