Реєстрація бізнесу по-новому. Останні нововведення законодавства

Реєстрація бізнесу по-новому. Останні нововведення законодавства

З 1 січня 2016 року набули чинності зміни до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV, які кардинально змінюють всю систему реєстрації (далі – «Закон»). Про основні нововведення розповідає юрист АО «Глобал Адвокат» Марина Базик.

Нововведення №1. Ліквідація реєстраційної служби з 1 квітня 2016 року і передача її повноважень іншим органам. Згідно з новим законом, створюються нові суб’єкти реєстрації:

      1) виконком місцевої ради або райдержадміністрація в разі прийняття ними відповідного рішення (у м. Києві та Севастополі – міськадміністрація або райадміністрація);
      2) нотаріуси. Варто зазначити, що закон, за яким нотаріуси зможуть реєструвати юросіб та ФОП, вступив в силу з 13 грудня 2015 року. Правда, на 1 лютого 2016 р ще не всіх нотаріусів підключили до ЄДР. Тому лише одиниці можуть надавати послуги реєстрації;
      3) акредитовані суб’єкти державної реєстрації.

 
Примітка. До 1 квітня 2016 р функції реєстрації як і раніше належать Департаменту державної реєстрації.

Нововведення №2. Дія екстериторіальності в межах України. Згідно з новим законом, принцип екстериторіальності діє тепер по всій Україні. Принцип екстериторіальності – це можливість реєстрації підприємства у будь-якого суб’єкта реєстрації незалежно від місця знаходження юридичної особи. Наприклад, якщо юридична адреса підприємства знаходиться в Харківській області, його можна зареєструвати в м. Києві або в будь-якому іншому місті, де є суб’єкт реєстрації. Раніше він діяв тільки в декількох областях.

Нововведення №3. Виписку можна отримати в двох випадках:

  • Внесення змін до даних, які відображаються у виписці;
  • Для проставлення апостиля.

 
Примітка. З 1 січня 2016 року на виписках не ставиться печатка і підпис реєстратора. Також обіцяють ввести можливість отримання виписки в електронному вигляді (як і з витягами).

Нововведення №4. . Змінився адміністративний збір. Адміністративний збір тепер сплачується за внесення змін до наступну інформацію:

  • Для юросіб: всі зміни, які містяться в ЄДР, крім контактної інформації. Розмір збору становить 0,3 мінімальної заробітної плати;
  • Для ФОП: за реєстрацію змін до даних про прізвища, імені, по батькові або адресу ФОП.
    Розмір збору становить 0,1 мінімальної заробітної плати.

 
Як і раніше не стягується збір за реєстрацію та ліквідацію юросіб та ФОП.

Нововведення №5. Змінився сам пакет документів, який подається реєстратору, і вимоги до їх оформлення. Тепер для реєстрації юрособи потрібно подавати тільки один примірник статуту. Його реєстратори забирають собі, підприємству ж залишається свій екземпляр, на якому не ставиться відмітка про держ. реєстрації. Детальніше про те, які документи тепер потрібно подавати держ. реєстратору, можна почитати в ст.17 закону – для юросіб і ст. 18 – для ФОП.

Нововведення №6. Реєстрацію юросіб, ФОП, громадських формувань об’єднали в один закон. Тепер у нас єдиний закон, який регулює держ. реєстрацію всіх господарських суб’єктів і громадських організацій.

Таким чином, деякі зміни дійсно позитивно впливають на сферу держреєстрації, а деякі – лише ускладнюють процес. Серед складнощів – підвищення адміністративного збору за внесення змін до ЄДР, а також скасування мокрої печатки реєстратора на виписках і статутах. Це може привести до виникнення проблем при відкритті рахунку для юрособи в банку. До позитивних можна віднести екстериторіальність і введення 3 суб’єктів гос. реєстрації, що, в разі правильної реалізації закону, зможе вирішити проблему з чергами у реєстраторів.
 

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту

Залишити коментар