Великі ідеї для малого бізнесу у 2015 році

Великі ідеї для малого бізнесу у 2015 році

Хто з нас не замислювався про відкриття власної справи? Але чомусь лише деякі вирішуються діяти. Чому? Комусь заважає страх перед невідомістю, інші не хочуть ризикувати, а треті просто не можуть знайти перспективну ідею для бізнесу. Саме про ефективний пошук ідей і піде мова в нашій статті. Де черпати натхнення для старту бізнесу і як оцінювати перспективність задумок?

Чим примітний 2015 для бізнесу?

На які тенденції ділового середовища варто звернути увагу, щоб спалахнути новими ідеями?

По-перше, що стосується тенденцій на споживчому ринку. Експерти переконані, що в даний момент відбуваються масштабні зміни. Існуючі раніше правила вже не працюють. І в цій ситуації необхідно створювати свої і працювати за допомогою власних інструментів. Бути унікальним – основний тренд 2015 року.

«Останнім часом, а в кризу це особливо актуально, все більшої сили набирає рівень сервісу і необхідність постійної комунікації з покупцями. Необхідно бути відкритим і чесним у відносинах з клієнтами, залучати їх у свою справу, моментально реагувати на їхні запити, приємно дивувати, надавати підтримку і бути їм корисним», – говорить директор з маркетингу аудиторсько-консалтингової Корпорації «Глобал Консалтинг» Тетяна Гречихіна. Продумуючи свою ідею, приділяйте цьому максимум уваги.

По-друге, будьте в курсі, що внесені зміни в законодавство про реєстрацію бізнесу, які спрощують цей процес. Створено електронний ресурс (new.minjust.gov.ua/ua/services), який допоможе підприємцю не тільки швидко зареєструватися у форматі онлайн, але й отримати ряд дозвільних документів (довідки, витяги, виписки). Як це буде працювати на практиці, поки не відомо. Однак те, що це позитивні кроки в напрямку розвитку підприємництва в нашій країні, не посперечаєшся.

Куди йти за ідеями?

Тут ми зібрали рекомендації успішних підприємців, узагальнили досвід наших клієнтів. Вийшов список з 8 підказок про те, де черпати натхнення для вироблення бізнес-ідей.

1. Грайте – і винаходьте

Непоганий спосіб зарядитися креативом і знайти справді вартісні ідеї – пограти з гарною компанією в бізнес-гру. Існує маса цікавих, мотивуючих ділових ігор. Наприклад, останнім часом популярності набирає така розвага, як «Cash Flow». Занурившись у гру, можна не тільки навчитися керувати своїми фінансами, але і вибудовувати реальні бізнес-стратегії. Промоніторьте заходи свого міста. Швидше за все, у вас проводяться розваги подібного формату, де за допомогою мозкового штурму в команді виробляються десятки класних ідей. Звичайно, не всі вони потім стають реальними проектами, але поле для роздумів у вас з’явиться, без сумнівів.

2. Чиїсь проблеми – ваша ідея

Кожен день нам доводиться вирішувати різні проблеми і стикатися з десятками складнощів. Озирніться навколо, проаналізуйте свій день, тиждень. Які незручні ситуації вам заважали? Що б ви змінили, щоб зробити життя комфортнішим? Це поле просто всіяне бізнес-ідеями.

3. Аналізуйте успіх

Звичайно, не варто йти шляхом копіювання успішного проекту. Особливо маючи на увазі те, що було сказано вище про тенденції ринку. Але дрібні недоліки успішних продуктів можуть стати відмінним джерелом для створення нового сервісу або вдосконаленого товару, який буде задовольняти потреби ринку набагато повніше.

4. Придивіться до зарубіжного досвіду

Зарубіжні ринки розвиваються швидше. Це факт. Новинки та унікальні товари там з’являються набагато частіше, ніж у нас. Можна відправитися у віртуальний закордонний тур і перейняти їх досвід. Моніторьте англомовні ресурси. Вони дійсно можуть дати підказки, де шукати власні унікальні ідеї.

5. Подорожуйте і будьте новаторами

Якщо ж є можливість замість віртуального туру відправитися в реальний, це просто чудово. Під час подорожей ми отримуємо масу позитивних емоцій, заряджаємося правильною енергією, знайомимося з цікавими і корисними людьми, дізнаємося масу нового. У цьому і може критися підказка. Намагайтеся в усьому бачити можливості і черпати натхнення для генерації бізнес-думок.

6. Шукайте натхнення у просунутих

Непогане джерело натхнення для стартапера – досвід успішних бізнесменів. Інтерв’ю, історії створення бізнесу, матеріали про їх становленні та розвитку – це не тільки потужний мотиваційний інструмент, але і відмінний спосіб вироблення власних ідей.

7. Придивіться до банків ідей

У мережі накопичилося безліч банків з цікавими стартап-проектами. Серед цієї бібліотеки може бути ідея і для вашого бізнесу. Навіть просте знайомство з подібними ресурсами вже буде корисним і стане хорошим джерелом натхнення.

8. Правильно спілкуйтеся

Сам по собі нетворкінг (налагодження, вибудовування довірчих відносин, створення кола знайомств) – незамінне джерело для пошуку бізнес-ідей. Щоденне спілкування з цікавими людьми може дати масу підказок і начерків для створення своєї справи. Проте спілкуватися потрібно правильно. Намагайтеся підбирати мотивуючі теми для розмови. Говоріть не про особисте життя, а про щось більш глобальне і надихаюче: хобі, подорожі, розваги, книги, успішні проекти та ін. Це допоможе вам налаштуватися на хвилю генерації ідей.

Кілька прикладів, як просте поліпшення звичайних продуктів, стало унікальною бізнес-ідеєю

Навіть у, здавалося б, звичайних, повсякденних речах і продуктах можна знайти джерело для створення нового проекту. Просто потрібно побачити незадоволену потребу.

Згадайте – ми купували звичайний цілий хліб, самі різали його вдома, поки хтось не здогадався, що можна зіграти на економії часу і продавати вже порізаний хліб. Так з’явився інноваційний продукт, а ринок сказав за нього спасибі.
Ще один приклад. Пам’ятаєте, як ще кілька років тому в парках, на транспортних зупинках можна було зустріти бабусь, які продавали насіння в стаканчиках? Зараз їх не побачиш, бо хтось придумав фасувати насіння в спеціальну упаковку і продавати в магазинах і торгових мережах.

Хтось звернув увагу на дискомфорт людей при викиданні повних сміттєвих пакетів. Їх потрібно попередньо зав’язати у вузол, щоб не розгубити вміст. Це дуже незручно. Так з’явилися сміттєві пакети із зав’язками, які вирішили цю проблему.

У сфері послуг цікавий приклад удосконалення проекту запропонувала одна російська компанія. Трохи допрацювавши послугу з доставки їжі, вона представила клієнтам сервіс доставки наборів продуктів для самостійного приготування страв на дві або чотири порції. Вибрати набір продуктів можна на сайті із запропонованого меню. Компанія вирішила проблему людей, які щодня спантеличені питанням, що приготувати на вечерю.
Озирніться, зверніть увагу на куповані вами продукти і товари. Можливо, ви запропонуєте ринку поліпшення, яке стане справжнім проривом.

Чек-лист. Як перевірити свою ідею на міцність

І у завершенні, ми хочемо поділитися з вами кількома рекомендаціями, як оцінити свою ідею і зрозуміти, чи є у неї потенціал. Відповідайте собі на ці питання.

1. Чи вирішує ваша ідея якусь проблему?
2. Наскільки ця проблема масштабна і актуальна?
3. Чи можете ви легко і зрозуміло пояснити, в чому суть і користь вашої ідеї?
4. Які цілі ви ставите перед своїм проектом?
5. Чи буде ваш проект унікальним?
6. Чи відрізняється ви від конкурентів? Чим саме?
7. Наскільки глибоко ви розбираєтеся в галузі, в яку плануєте входити?
8. Чи продумали ви від А до Я запуск і розвиток проекту?
9. Як швидко ви плануєте отримати перший прибуток?

А тепер проаналізуйте свої відповіді. Якщо в деяких пунктах вас охопили сумніви, опрацюйте їх. Зберіть інформацію, опитайте свою аудиторію, ще раз проаналізуйте ринок, накидайте невеликий бізнес-план.

Проте довго розгойдуватися все ж не варто. Як казав ІТ-підприємець, один з найбагатших людей планети, Сергій Брін: «Поки ви думаєте, ваші конкуренти запускають голу ідею, ви обмірковуєте розвиток – вони створюють бета-версію, ви думаєте про те, де взяти гроші, – вони заробляють перші долари, ви думаєте і вирішуєте запускатися, а конкуренти вже мають перший мільйон. Ви думаєте – вони діють…».

Потрібно бути мобільним і оперативним. Не боятися ризиків, вони є завжди. Хто не ризикує, той не займається бізнесом.
Успіхів вам у пошуку ідей!

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту