Як іноземцю відкрити бізнес в Естонії?

Як іноземцю відкрити бізнес в Естонії?

Багато хто вважає Естонію однією з найпрогресивніших електронних країн. І вона постійно підтверджує цей статус. Приміром, навіть зареєструвати компанію в цій країні можна за допомогою електронних засобів. Для цього там створена електронна система реєстрації підприємств. Як нею користуватися і що для цього потрібно? Розповідає виконавчий директор «Глобал Консалтинг» Наталія Погрібна.

Що таке ID карта і як її отримати?

Для реєстрації компанії в Естонії іноземному громадянину необхідно отримати посвідчення особи (ID карту). З його допомогою вони можуть в режимі онлайн спілкуватися з державою та місцевим самоврядуванням.
Це цифровий документ, який може бути використаний тільки в електронному середовищі. Зверніть увагу, що він не надає право на проживання в Естонії. Отримати його можна на підставі ідентифікації облікових даних (паспорт та ІПН).

Перелік документів для отримання ID карти:

  • заявка на отримання карти;
  • документ, що засвідчує особу іноземця або копія документа, якщо подана заявка поштою і електронною поштою;
  • кольорова фотографія розміром 40х50 мм (600×800 пікселів (формат JPG));
  • документ, що підтверджує оплату внеску;
  • письмове пояснення у вільній формі про намір використовувати цифровий ідентифікатор та обставини його використання.

 

Рішення про видачу (або відмову) у посвідченні особи (ID карти) повинно бути прийняте протягом 10 робочих днів після подачі документів. Цей термін в окремих випадках може бути продовжений.

Як проходить реєстрація компанії в Естонії?

Стандартна процедура реєстрації компанії включає в себе наступні кроки:

  • складання установчих документів;
  • підписання документів у нотаріуса
  • відкриття банківського рахунку для грошових вкладів (+ платіжне повідомлення для Комерційного регістра від банку).
  • надання документів в Комерційний регістр

 

Для складання документів компанії, засновник або засновники повинні надати наступну інформацію щодо компанії, що реєструється:

  • 1) найменування компанії;
  • 2) юридична адреса компанії;
  • 3) контакти (телефон, електронна пошта, мобільний телефон);
  • 4) копії паспортів (ID-карти), персональні ідентифікаційні коди і фактичне місце проживання засновників. Якщо засновник – юридична особа, то необхідно також свідоцтво про реєстрацію, статут з перекладом (апостиль) юридичної особи-засновника;
  • 5) суму статутного капіталу (для товариства з обмеженою відповідальністю обов’язковий мінімум – 2500 євро);
  • 6) інформація про оплату статутного капіталу (гроші, майно та ін.);
  • 7) види діяльності;
  • 8) кількість членів правління (копії їх паспортів (ID-карти) і інформація про їхні фактичні місця проживання, електронна пошта);
  • 9) початок і кінець фінансового року.

 

Як правило, компанія буде зареєстрована протягом 5-10 днів з дня подачі документів в Комерційний регістр.

Скільки коштує відкрити бізнес в Естонії?

Приблизна вартість на послуги реєстрації компанії становитиме 600 євро.

Додаткові витрати, які потрібно врахувати при реєстрації компанії:

  • нотаріальні послуги від 50 EUR (залежить від кількості засновників та розміру статутного капіталу);
  • державне мито від 145 EUR для початково вступу до Комерційного регістру;
  • державне мито за отримання ліцензії (у разі діяльності, що підлягає ліцензуванню);
  • оплата за відкриття рахунку в банку;
  • послуги перекладу та ін.

 

Це основні моменти, які потрібно знати при реєстрації бізнесу в Естонії. Якщо у вас залишилися питання, ви можете задати їх нашим фахівцям. Вони допоможуть вам вийти на ринок Естонії та зареєструвати там свою компанію. Звертайтеся за консультацією.
 

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту