Секрети «грибошукачів». Що підприємцю взяти на замітку?
Осінь – традиційно пора грибного полювання. А ви не замислювалися, що збір грибів чимось схожий на підприємницьку справу? В обох випадках необхідна стратегія, терпіння, знання навколишнього середовища і вміння швидко орієнтуватися на місцевості та ін. Ми помітили, що деякі правила і секрети грибників цілком можуть бути корисні і в бізнесі. І вирішили зробити невелику підбірку.Збирай тільки знайомі грибиДосвідчений грибник завжди збирає тільки знайомі гриби, якщо якийсь гриб викликає сумнів, він його залишить в лісі. Як це правило може бути корисне підприємцю? Все дуже просто – не потрібно погоджуватися на сумнівні угоди. Якщо вам роблять пропозицію, в якій ви сумніваєтесь, то краще всього відмовитися. А якщо ви добре знаєте потенційного партнера і впевнені в його репутації, то – гарний привід вдарити по руках.Не поспішай в лісі і наберися терпінняЗбір грибів та пошук першого видобутку дуже часто розтягується на кілька годин. Але досвідчений грибник і через годину даремних пошуків не втрачає надії, він терпляче і ретельно продовжує «полювання». Так само і в бізнесі. Не варто опускати руки після перших невдач, потрібно набратися сил, запастися терпінням і рухатися далі до своєї мети.Не псуй грибницюЩоб збирати грибні врожаї і в наступні роки, потрібно обережно і акуратно зрізати гриб. У бізнесі теж дуже важливо обережно використовувати ресурси, щоб отримувати від них віддачу і надалі. Наприклад, якщо йдеться про клієнтів, важливо відразу вибудовувати з ними довгострокові відношення, а не «вичавлювати всі соки» при першому ж контакті.Чи не збирай грибів за раз більше, ніж можеш пустити в справуПрекрасне правило, про яке варто пам’ятати і підприємцю. Не варто брати в роботу величезну кількість замовлень, для реалізації яких не вистачає ресурсів. Обдуривши одного разу очікування своїх клієнтів, можна назавжди втратити їхню довіру і зіпсувати репутацію.Обробляй гриби відразу ж після повернення з лісуОперативність так само важлива і в бізнесі. Швидко приймати рішення, швидко обслуговувати споживачів, швидко реагувати на все, що відбувається – це одні з найважливіших умов успішного підприємництва. Тому ніколи не відкладайте вирішення важливих питань у довгий ящик.Приділи час ретельному знайомству з грибами і місцевістю до походу в лісВідмінне правило, яке без сумнівів можна брати на озброєнні кожному підприємцю. Перш ніж запускати будь-який проект, проведіть розвідку. Промоніторьте ситуацію на ринку, визначіть споживача, вивчіть конкурентів. Інформований – означає озброєний.Не вивчай гриби по картинках в книзі – в реальності вони можуть виглядати інакшеЦе правило теж відмінно підходить для роботи з клієнтами або споживачами. Довіряти прочитаній інформації потрібно обережно. Не потрібно будувати здогадки про те, що турбує клієнтів і що їм потрібно. Краще будь-які припущення перевіряти. Ставити запитання і уважно слухати своїх клієнтів, щоб не втрачати зв’язок з реальністю. У цьому можуть допомогти фокус-групи, тестування продуктів на невеликій аудиторії та ін.У лісі старайся вибирати самі незручні маршрутиГрибники-новачки підсвідомо вишукують приємні стежки, уникаючи заростей і болотистої місцевості, а по-справжньому гарний урожай можна знайти саме в малопрохідних місцях. Трохи перефразувавши це правило, отримаємо афоризм, відомий багатьом підприємцям, – «Завжди вибирай найважчий шлях. На ньому ти ніколи не зустрінеш конкурентів».У ліс йди краще як мінімум удвохА в ідеалі з людиною, яка і місцевий ліс знає, і порадами по збору грибів може допомогти. Підприємцю це правило натякає на необхідність професійної команди, яка дуже важлива при запуску або розвитку будь-якого проекту. А ще не зайвим буде радитися з експертами, звертатися за консультаціями фахівців.Знайте «в обличчя» отруйні гриби свого регіонуДобре, якщо у вас буде список недобросовісних клієнтів і постачальників, які можуть нашкодити вашому бізнесу. Їх дійсно краще знати в обличчя. Так ви зможете убезпечити себе від невдалого співробітництва та фінансових втрат.
І в завершенні мудрість грибних мисливців. Вони кажуть, що початківець-грибник шукає гриб, а досвідчений – грибне місце, тобто ділянку лісу з певною рослинністю, листям, стежками, де за його досвіду може бути щедра здобич. Ця мудрість справедлива і в бізнесі. Якщо починаючий підприємець сконцентрований на продукті, який він хоче запропонувати ринку, то досвідчений – шукає проблеми, які він може вирішити своїм продуктом.
Вийшли ось такі нехитрі правила грибників, які можуть послужити і підприємцям. Можливо, і вам вони будуть корисні. Беріть на озброєння.
[contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]