В осінньо-зимовий період знижується імунітет, і в кілька разів зростає небезпека підхопити якусь хворобу. На жаль, бізнес, як і людський організм, схильний до таких же ризиків. До кінця року у компанії може накопичитися безліч труднощів, які негативно впливають на «здоров’я» фірми. Тому сьогодні говоримо про бізнес-недугах і профілактичних заходах.Плани
Недуги багатьох компаній – відхилення від плану. Те, що планували на початку року, до кінця періоду перетворюється в несправджену мрію. Бізнес буксує на місці. Конкуренти радіють. Що робити?
Профілактика. Не випускайте свої плани і цілі з уваги. Постійно аналізуйте результати своєї роботи, звіряйтеся з планами, корегуйте свої дії. Для цього у вашому плані повинні бути визначені показники, за якими ви будете регулярно контролювати його виконання. Також встановіть періоди підведення проміжних підсумків. Якщо звірки з планами будуть регулярними, а реакція на відхилення від плану своєчасної, то контролювати бізнес-результати буде набагато легше.
Люди
Не забувайте, що основний актив будь-якої компанії – це її кадри. Саме люди будують плани, реалізують їх і призводять компанію до успіху. А коли у них виникає повна байдужість до результатів роботи, це може призвести до кризою в компанії. Щоб не потрапити в капкан масової демотивації персоналу, постарайтеся приділяти достатньо часу і уваги роботі з співробітниками.
Профілактика. В ідеалі у вас повинен бути стратегічний план роботи з співробітниками, свого роду система управління персоналом, яка визначає методи і тактику поведінки з людьми в компанії. У вас повинна бути стратегія, яка підказує як їх наймати, контролювати, мотивувати і розвивати, щоб вони відчували турботу керівництва, були задоволені умовами роботи і завданнями, горіли ідеями і цілями компанії.
Фінанси
У фінансових питаннях компанії повинен бути ідеальний порядок. Це безперечно. Але на жаль, буває так, що фінансове управління бізнесом відсутнє, протягом року рух грошових кошти ніяк не контролюється. В результаті власник не розуміє, рентабельний чи його бізнес.
Профілактика. Необхідно регулярно відслідковувати всі витрати і доходи компанії. Найкраще робити це за допомогою спеціального програмного забезпечення. Це не буде віднімати багато часу, а вся фінансова інформація буде як на долоні: статті витрат, джерела доходів, суми на банківських рахунках, розрахунки з контрагентами, податкові відрахування та інше.
Кліенти
Ще один поширений «недуг» – безлад в клієнтській базі. Дуже часто інформація про клієнтів збирається і зберігається неправильно. У підсумку керівник не розуміє ефективність роботи з клієнтами. І дані, які можуть стати золотою жилою компанії, просто губляться.
Профілактика. Знову ж ідеальним варіантом буде автоматизація процесу роботи з клієнтами. Але підприємці, яким складно виділити ресурси на такий варіант, цілком можуть обійтися і ручними способами організації клієнтської бази. Головне в цій справі – збирати і структурувати всю вхідну інформацію, що стосується клієнтів. Навіть якщо зараз якісь дані здаються вам неважливими, зберігайте їх в базі, в майбутньому вони обов’язково вам знадобляться.
Звіти в контролюючі органи
І ще один момент, який потребує обов’язкової профілактики, – це звітність компанії до контролюючих органів. Протягом року і підприємці і юридичні особи здають безліч звітів в фіскальну службу, органи статистики. Якщо не робити це вчасно, можна заробити великі суми штрафів.
Щоб не потрапити в список боржників, постійно відстежуйте дати здачі звітів згідно вашої організаційно-правову форму та систему оподаткування. Встановіть собі нагадування, щоб це було робити простіше. Можна зробити ще зручніше – віддати цю роботу на
аутсорсинг до спеціалізованої фірми. Наприклад, клієнти Корпорації «Глобал Консалтинг» завжди вчасно здають звіти і не потрапляють в списки боржників. Наші фахівці контролюю все періоди звітності і відстежують найменші зміни в законодавстві.
Сподіваємося ми були вам корисні. Нехай ваш бізнес завжди буде здоровим.