Навіщо компанії потрібна програма лояльності клієнтів? І чи усім вона дійсно потрібна? Перш ніж вкладати час та інші ресурси в розробку і впровадження програми лояльності для своїх клієнтів, необхідно у будь-якому випадку розібратися, чи дійсно вона потрібна і допоможе вирішити вам якісь маркетингові завдання.
Дуже часто буває так, що керівники не усвідомлюють до кінця, які цілі повинна вирішувати програма клієнторієнтованості компанії, і впроваджують її просто, тому що це модно і популярно або тому що програми лояльності є у конкурентів. Такий підхід в корені невірний і може принести тільки неприємності вашому бізнесу, тому перед розробкою і впровадженням своєї програми лояльності треба ретельно зважити всі «за і проти», а також визначитися з цілями і завданнями вашої програми і тими критеріями, за якими ви оцінюватимете результати впровадження та її ефективність.Лояльність клієнтів – стратегічне завдання
Ще один важливий момент, на який треба обов’язково звертати увагу, – лояльність клієнтів не має бути періодичним або ж разовим проектом. Це постійна, клопітка робота усієї компанії, усіх співробітників над створенням довірчих стосунків з клієнтами та їх прихильності до ваших товарів або послуг. Це ціла система, ціла низка заходів і послідовних рішень, які допомагатимуть вибудовувати потрібні стосунки з клієнтами для здійснення ними повторних покупок товарів або послуг вашої компанії, а також для перетворення клієнтів на адвокатів вашого бренду. І усі співробітники мають обов’язково бути зацікавлені у впровадженні програми клієнтоорієнтованості в компанії, інакше всі ініціативи терпітимуть невдачу. Тому лояльність клієнтів повинна розпочатися з лояльності самих співробітників. Тобто перед розробкою програми лояльності для клієнтів, треба подумати про систему лояльності співробітників, яка повинна існувати у вас в компанії. Адже тільки задоволений співробітник може бути зацікавлений в якісному обслуговуванні клієнтів і задоволенні їх вимог.Розробка програми лояльності. Чиє завдання?
Як вже було сказано, розробка програми лояльності клієнтів – це завдання не лише відділу маркетингу або керівника компанії, – це загальне завдання усіх співробітників фірми. І, так або інакше, працювати над її впровадженням і виконанням повинні усі. Тому дуже важливо створити усередині фірми атмосферу, що відповідає для цього.Збір вершків
Що ж у результаті дають успішно розроблені і впроваджені програми лояльності? Залежно від тих цілей, які ви ставите, програми лояльності можуть давати такі результати:- Збільшення кількості повторних покупок і замовлень.
- Збільшення кількості нових клієнтів
- Збільшення кількості адвокатів бренду.
- Вибудовування довгострокових стосунків з клієнтами.
- Значна перевага перед конкурентами.
- Збільшення кількості рекомендацій клієнтів і позитивних відгуків.