Що потрібно, щоб відкрити ПП в Україні?Нерезидент теж може відкрити бізнес в Україні. І вибрати для цього він може різні суб’єкти господарської діяльності: ФОП, ПП, ТОВ тощо Сьогодні в статті пропонуємо розглянути, що потрібно, щоб відкрити ПП в Україні, які документи потрібно готувати нерезиденту і які можуть виникати складнощі.  

Головні особливості приватного підприємства

Давайте подивимося, на основні особливості такого суб’єкта господарювання, як ПП:
  • Немає обмежень щодо статутного капіталу (він може бути майновим або грошовим, може становити навіть 1 грн, його розмір визначає власник на свій розсуд).
  • Зареєструвати може кілька засновників-фізичних осіб або одна юридична особа.
  • Юридичною адресою може бути будь-яка нерухомість, що знаходиться у власності або орендована.
  • Практично відсутнє законодавче регулювання діяльності, керуватися потрібно статутом.
 

Що потрібно, щоб відкрити ПП в Україні нерезиденту?

А тепер давайте торкнемося головних вимог до нерезидента, який планує відкривати в Україні свій бізнес. Перше, що потрібно від іноземного підприємця, – це отримати індивідуальний ідентифікаційний номер в українській податковій. Його отримання може займати кілька днів і для цього буде потрібно лише нотаріально завірений переклад паспорта на українську мову. Друге – це дозвіл на працевлаштування в нашій країні. Він видається терміном на 1 рік (а в деяких випадках – на 3 роки). Зверніть увагу, що якщо у нерезидента є вид на проживання в Україні, йому не потрібно отримувати дозвіл на працевлаштування. Однак це правило не працює в тому випадку, якщо нерезидент-засновник буде ще й директором. Тоді дозвіл все-таки доведеться отримати.

Етапи реєстрації ПП нерезидентом

Отже, переходимо до основних етапів, які чекають іноземного громадянина при відкритті ПП в Україні.
  1. Готуємо всі необхідні реєстраційні документи.
  2. Здійснюємо реєстрацію приватного підприємства в держорганах. Це можна робити самостійно або ж доручити весь процес юридичній фірмі.
  3. Вибираємо систему оподаткування і встаємо на облік в органах, як платник всіх необхідних податків.
  4. Виготовляємо печатку.
  5. Відкриваємо рахунки в банку (рахунок юрособи, інвестрахунок і т.д.).
  6. Реєструємо іноземні інвестиції, якщо це необхідно.

Що входить до пакету документів для відкриття ПП в Україні?

Давайте більш детально розглянемо всі необхідні документи, зазначені в першому пункті головних етапів реєстрації ПП.
  • Нотаріально завірений переклад паспорта на українську мову та ІПН (якщо реєструвати ПП буде нерезидент-фізична особа).
  • Н Нотаріально завірені і легалізовані в установленому законом порядку (апостиль) документи, які підтверджують факт реєстрації юридичної особи в іншій країні (якщо реєструвати ПП буде нерезидент-юридична особа).
  • Пакет реєстраційних документів (статут, протокол або рішення засновників, дані про види діяльності, розмір статутного капіталу, назву та адресу майбутнього ПП, системі оподаткування).
  • Нотаріальна довіреність (якщо реєстрація ПП буде проходити через представника, наприклад, юридичну фірму).
Це основні етапи та документи, які потрібні, щоб відкрити ПП в Україні для нерезидента. Якщо у вас залишилися питання, що стосуються цієї процедури, ви можете задати їх нашим юристам.