Нерезидент теж може відкрити бізнес в Україні. І вибрати для цього він може різні суб’єкти господарської діяльності: ФОП, ПП, ТОВ тощо Сьогодні в статті пропонуємо розглянути, що потрібно, щоб відкрити ПП в Україні, які документи потрібно готувати нерезиденту і які можуть виникати складнощі. Головні особливості приватного підприємства
Давайте подивимося, на основні особливості такого суб’єкта господарювання, як ПП:
- Немає обмежень щодо статутного капіталу (він може бути майновим або грошовим, може становити навіть 1 грн, його розмір визначає власник на свій розсуд).
- Зареєструвати може кілька засновників-фізичних осіб або одна юридична особа.
- Юридичною адресою може бути будь-яка нерухомість, що знаходиться у власності або орендована.
- Практично відсутнє законодавче регулювання діяльності, керуватися потрібно статутом.
Що потрібно, щоб відкрити ПП в Україні нерезиденту?
А тепер давайте торкнемося головних вимог до нерезидента, який планує відкривати в Україні свій бізнес.
Перше, що потрібно від іноземного підприємця, – це отримати індивідуальний ідентифікаційний номер в українській податковій. Його отримання може займати кілька днів і для цього буде потрібно лише нотаріально завірений переклад паспорта на українську мову.
Друге – це дозвіл на працевлаштування в нашій країні. Він видається терміном на 1 рік (а в деяких випадках – на 3 роки). Зверніть увагу, що якщо у нерезидента є вид на проживання в Україні, йому не потрібно отримувати дозвіл на працевлаштування. Однак це правило не працює в тому випадку, якщо нерезидент-засновник буде ще й директором. Тоді дозвіл все-таки доведеться отримати.
Етапи реєстрації ПП нерезидентом
Отже, переходимо до основних етапів, які чекають іноземного громадянина при відкритті ПП в Україні.
- Готуємо всі необхідні реєстраційні документи.
- Здійснюємо реєстрацію приватного підприємства в держорганах. Це можна робити самостійно або ж доручити весь процес юридичній фірмі.
- Вибираємо систему оподаткування і встаємо на облік в органах, як платник всіх необхідних податків.
- Виготовляємо печатку.
- Відкриваємо рахунки в банку (рахунок юрособи, інвестрахунок і т.д.).
- Реєструємо іноземні інвестиції, якщо це необхідно.
Що входить до пакету документів для відкриття ПП в Україні?
Давайте більш детально розглянемо всі необхідні документи, зазначені в першому пункті головних етапів реєстрації ПП.
- Нотаріально завірений переклад паспорта на українську мову та ІПН (якщо реєструвати ПП буде нерезидент-фізична особа).
- Н Нотаріально завірені і легалізовані в установленому законом порядку (апостиль) документи, які підтверджують факт реєстрації юридичної особи в іншій країні (якщо реєструвати ПП буде нерезидент-юридична особа).
- Пакет реєстраційних документів (статут, протокол або рішення засновників, дані про види діяльності, розмір статутного капіталу, назву та адресу майбутнього ПП, системі оподаткування).
- Нотаріальна довіреність (якщо реєстрація ПП буде проходити через представника, наприклад, юридичну фірму).
Це основні етапи та документи, які потрібні, щоб
відкрити ПП в Україні для нерезидента. Якщо у вас залишилися питання, що стосуються цієї процедури, ви можете задати їх нашим юристам.