Під час зимових свят, коли кожен прагне порадувати близьких приємним подарунком, накрити щедрий стіл, багато галузей оживають. І, напевно, один з найуспішніших в цей час – ринок дитячих іграшок. Давайте подивимося, наскільки врожайними були для нього новорічні свята в останні роки.   

Ігри в затінку

Останні кілька років були нелегкими для української економіки. Від кризи і зниження обсягів виробництва і продажів страждали майже всі галузі. Незважаючи на це ринок дитячих товарів, і іграшок зокрема, був одним з найстабільніших. На дітях не економлять. І саме цей факт підтримує галузь в активному стані і дозволяє ринку зростати приблизно на 2-3% в рік. Так, за даними Державної служби статистики України, продажу в сегменті «Ігри та іграшки» в останні три роки показували позитивну динаміку.Однак це тільки офіційні дані. На жаль, за різними оцінками приблизно до 60% української індустрії іграшок знаходиться в тіні. Решта продукції потрапляє на ринок контрабандним шляхом. Через це назвати точний обсяг ринку вкрай складно. Деякі експерти визначають обсяг ринку в 400 млн дол. США.

Хто виходить грати?

Невтішними залишається і цифра, що стосується частки продукції українського виробництва. На сьогоднішній день, фахівці оцінюють її в 15%. Решта продукції – імпорт. Причому більша частина імпорту (до 60%) – це іграшки з Китаю, близько 25% припадає на продукцію з СНД, 15% – привезена з Польщі та США. Що стосується українських гравців, то сьогодні ринок іграшок представлений в основному дрібними виробниками. За різними оцінками їх менше ста в Україні. В основному – це фізичні особи-підприємці, які виробляють м’які та пластмасові іграшки. Великих фабрик, які спеціалізуються на виробництві іграшок, в країні взагалі одиниці. Однак в останні пару років, коли в Україні посилилися патріотичні настрої, ринок став поповнюватися все новими вітчизняними гравцями. Що не може не радувати. Тому можна сказати, що українська індустрія іграшок ще мало розвинена і потенціал у галузі досить великий. Особливо це стосується окремих ніш, наприклад, виробництва розвиваючих іграшок, які користуються найбільшою популярністю серед українських покупців.

Сезон активних ігор

У «іграшкової» галузі простежується явна сезонність. Так, зростання продажів буквально злітає перед новорічними святами. Ще один високий сезон – вересень, коли батьки готують дітей до школи і хочуть зробити їм подарунок до цієї події. Найбільший спад продажів спостерігається в кінці весни-початку літа.

Продавати, щоб грати

За даними Української асоціації постачальників іграшок, найбільш активний канал продажів іграшок – спеціалізовані магазини, де можна отримати чек і гарантії. На другому місці – онлайн-майданчики і супермаркети.

Дорослі ігри

Найактивніші покупці іграшок – це мами (64,5%), які вибирають продукцію для своїх дітей. Вони ж часто і приймають рішення про покупку, а також про те, яку саме іграшку вибрати. Хоча в останньому питанні, за даними опитування, проведеного Українською асоціацією постачальників іграшок, дуже часто ініціатива належить дитині. Найбільше значення для покупців при виборі іграшки має її функціонал і користь для дитини. Інформацію про продукцію покупці збирають, як правило, через інтернет.

Підсумуємо

І в завершенні кілька основних трендів галузі:
  • частка українського виробництва в індустрії іграшок – всього 15%. Велика частина представленої на ринку продукції – контрабанда.
  • більшість українських гравців – дрібні виробники іграшок, які працюють на локальних ринках;
  • українське виробництво іграшок малорозвинених і має великий потенціал, особливо в найпопулярніщій ніші – розвиваючі іграшки;
  • як і в більшості галузей, в індустрії іграшок як і раніше росте частка продажів через онлайн-канали. Інтернет також є найголовнішим джерелом комунікації зі споживачами;
  • в останній рік на ринку спостерігається значне зростання цін на продукцію, так як галузь сильно залежна від імпорту і коливань курсу валют.
  [contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]