Як відкрити ПП? Покроковий план дій

Як відкрити ПП? Покроковий план дій

Кінець року – традиційно час для нових ідей і постановки цілей. І якщо у ваших найближчих планах – відкриття власного бізнесу, тоді ця стаття для вас. Адже в ній мова піде про те, як відкрити ПП (приватного підприємця), про головні нововведення в процедурі реєстрації бізнесу, а також буде багато підказок і порад фахівців про те, як легко і просто стати підприємцем.

Давайте подивимося, наскільки простіше за останній час стала реєстрація компаній та ведення бізнесу в нашій країні. А також дізнаємося, які зміни внесені в процедуру реєстрації ФОП.

Реєстрація підприємців. Останні зміни

Перше, про що потрібно згадати, – були внесені зміни в процедуру переходу на спрощену систему оподаткування. Тепер при первинній реєстрації ФОП заяву про перехід на спрощену систему оподаткування можна подавати відразу держреєстратору. А він вже самостійно відправляє відскановану копію заяви в податкову інспекцію. Раніше у заявників таких можливостей не було, а реєстратор не володів такими повноваженнями.

Друге – у підприємців з’явилася можливість реєструвати бізнес в електронному вигляді, завдяки безкоштовному онлайн-сервісу Мін’юсту. Після створення аккаунта на сайті користувач отримує можливість заповнити заяву на реєстрацію бізнесу в онлайн-режимі. Для цього потрібно отримати електронний цифровий підпис (ЕЦП), якій потрібно підписати заяву. Після цього можна буде отримати документи в електронному або паперовому вигляді. Таким же чином (в електронному вигляді) можна тепер отримувати витяг та виписки з держреєстру.

Також варто звернути увагу, що Міністерство юстиції наказом №2140 / 5 від 02.11.2015 року закріпило нові форми реєстраційних карток (змінені 15 форм). Нові форми карток набирають чинності з 20.11.15. Тому реєструючи бізнес після 20 листопада, слід використовувати нові форми.

Ще одне нововведення – можна реєструвати переселенців з тимчасово окупованої території за місцем реєстрації, яке зазначено в «довідці переселенця».

І ще кілька більш ранніх змін. З 2013 року скасували оплату реєстраційного збору за проведення реєстрації ФОП. З 2014 року наказом №1146 скасована видача довідки податкового органу про постановку на облік платника податків за формою №4-ОПП для підприємців.

Спочатку підготовка – потім реєстрація ПП

Ще до збору всіх документів і походу до держреєстратора, потрібно відповісти собі на кілька питань:

  • 1. Яким видом діяльності будете займатися (можливо, їх буде декілька)?
  • 2. Яка форма власності вам підходить (можливо, вам потрібно не відкриття ПП, а, наприклад, ТОВ)?
  • 3. Яка для обраних видів діяльності найбільш оптимальна система оподаткування?

 

Відповіді на ці питання вам знадобляться, коли безпосередньо розпочнеться реєстрація ФОП. Наприклад, всі вибрані види діяльності потрібно буде вносити до картки за формою 10. Вибирати види діяльності потрібно за новим класифікатором КВЕД 2010.

Вибір форми власності для майбутнього бізнесу – напевно, головне питання. Як правило, для малого бізнесу, невеликих оборотів та ін. вибирають такий суб’єкт господарювання, як фізичну особу-підприємця (українське скорочення ФОП, російською – ФЛП), але можуть бути й варіанти. Від вашого виду діяльності, запланованих оборотів, форми власності ваших постачальників і контрагентів буде залежати організаційно-правова форма вашого бізнесу.
Можливо, вам самостійно важко буде визначити найбільш оптимальний варіант. У такому випадку краще звернутися за консультацією до юриста і поставити йому ці питання. Юрист підкаже, що вам потрібно реєструвати: ПП, ФОП або ТОВ. Зокрема, якщо ви не знаєте, як відкрити ПП в Харкові чи Києві, наші фахівці допоможуть вам пройти цю процедуру від А до Я.

Система оподаткування – теж дуже важливий момент при реєстрації. По-перше, вам доведеться далі вести облік, платити податки, звітувати. А по-друге, при реєстрації підприємцю автоматично присвоюється загальна система оподаткування. Якщо ж ви плануєте працювати на спрощеній системі, то відразу ж варто підготувати заяву про перехід і подати його під час реєстрації.

Чекай мене – і я прийду. Реєстрація компаній у держреєстратора

Процедура відкриття ПП (ФОП) регулюється Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 № 755-IV. Відповідно до цього документа підприємець може реєструватися тільки за місцем офіційної прописки. Однак займатися діяльністю він може на всій території України.

Також цим законом закріплена можливість реєстрації підприємців через уповноважену особу після оформлення на нього відповідної довіреності.

Якщо підприємець сам подає документи, то він обов’язково повинен мати при собі паспорт. Якщо це робиться через довіреність, то паспорт пред’являє довірена особа разом з оригіналом доручення з підписом і печаткою нотаріуса.

У якому вигляді можна подавати документи держреєстратору?

  • Особисто в руки держреєстраторуу
  • Поштою з описом вкладення
  • Електронною поштою з описом вкладення

 

Які документи зібрати, щоб відкриття ПП пройшло успішно?

А тепер давайте розберемося, які ж конкретно документи вам потрібно буде надати в реєстраційну палату, щоб оформлення ПП пройшло успішно.

1. 1. Заповнена картка на здійснення державної реєстрації ФОП за формою №10.
У цю картку вносяться основні дані про підприємця, який реєструється: ПІБ, адреса, контакти, сюди ж вносяться всі види діяльності, якими буде займатися підприємець.

Картка за формою 10 виглядає так.

2. 2. Разом з карткою форми 10 подається також заяву про обрання спрощеної системи оподаткування (якщо підприємець буде платником єдиного податку) та реєстраційну заяву про добровільну реєстрацію як платник податку на додану вартість (якщо підприємець буде платником ПДВ).

З формами заяв про обрання єдиного податку та реєстрації платником ПДВ ви можете ознайомитися за посиланнями.

Форма заяви про вибір єдиного податку
Форма заяви про реєстрацію платником ПДВ (без додатка)

Зверніть увагу, що підприємець, який планує з 1-го числа місяця, наступного за місяцем реєстрації, обрати для себе 1 або 2 групу єдиного податку повинен подати заяву до завершення місяця, в якому була реєстрація. Якщо ж підприємець планує з дня держреєстрації бути на 3 групі, він повинен подати заяву до закінчення місяця, в якому відбулася реєстрація.

Якщо ФОП буде працювати на загальній системі оподаткування, нічого подавати не потрібно. Але варто врахувати, що ще до отримання доходів необхідно в податковій зареєструвати Книгу обліку доходів. Якщо ж передбачаються розрахунки готівковими коштами, то знадобиться установка реєстратора розрахункових операцій, а також його реєстрація в податковій.

3. Паспорт та довідка про присвоєння ІПН майбутнього підприємця.
4. Довіреність на уповноважену особу, якщо ви користуєтеся послугами спеціалізованої фірми для реєстрації ФОП.

Всі форми і заяви підприємець заповнює українською мовою.

Держреєстратор зобов’язаний прийняти всі документи за описом і видати копію підприємцю або довіреній особі, яка подає документи. Якщо документи відправлялися поштою, а не подавалися особисто, то копію опису реєстратор відправляє теж поштою рекомендованим листом.

Прийняти не можна відмовити. У яких випадках в реєстрації підприємців відмовляють?

Часто трапляється, що підприємцю в реєстрації відмовляють. Для цього законом 755-IV закріплено кілька підстав.

  • Якщо документи надані не за місцем прописки
  • Якщо дані в реєстраційній картці не відповідають даним у доданих документах.
  • Якщо за законодавством існують обмеження для ведення діяльності особою, яка планує стати підприємцем.
  • Якщо в держреєстрі вже є запис реєстрації як підприємця.

 

В одному з цих випадків реєстратор не пізніше наступного робочого дня з моменту отримання документів повертає підприємцю всі подані документи і видає повідомлення із відмовою, в якому вказує причину.

Після виправлення помилок можна знову подавати документ і пробувати реєструвати ФОП.

На жаль, випадки відмов у реєстрації підприємців виникають часто. Тому ми радимо потенційним підприємцям звертатися за консультацією до юристів або ж повністю доручити цей процес фахівцям.

Щаслива мить. Коли реєстрація ФОП вважається завершеною?

Якщо у реєстратора щодо заповнення карток і пакету документів не було жодних претензій, він вносить до Єдиного державного реєстру запис про те, що така-то фізична особа зареєстрована як підприємець. Дата внесення до реєстру – це день народження вашого ФОП.

За законом реєстратор повинен зробити цей запис (якщо немає претензій) протягом 2-х робочих днів з моменту отримання ним документів.

Після щасливому підприємцю видається виписка з держреєстру, що і підтверджує факт відкриття ПП. Зробити це реєстратор зобов’язаний не пізніше наступного робочого дня з дати реєстрації ФОП.

Після всіх цих кроків ви можете займатися бізнесом.

Друк і рахунок у банку. Що може знадобитися після оформлення ПП?

Не обов’язково, але підприємцю може ще знадобитися відкриття рахунку в банку та виготовлення печатки. Зробити це можна вже після процедури офіційного оформлення ПП. Давайте коротко зупинимося на основних моментах.

Для виготовлення печатки вам потрібно звернутися в спеціалізовану фірму і замовити її у них.

Відкриття рахунку в банку вам знадобитися, якщо ви плануєте розрахунки з контрагентами в безготівковій формі. Вам потрібно буде підготувати копії документів для банку: виписку з держреєстру, яка підтверджує ваш статус ФОП, паспорт та ідентифікаційний код. А також заповнити в банку заяву на відкриття рахунку. І переконатися, що банк повідомить податкову службу про відкриття вашого рахунку.

Підводимо підсумки за основними крокам реєстрацію ПП

Отже, давайте резюмуємо і зведемо всі етапи в коротку інструкцію, що і за чим потрібно робити, щоб відкрити ПП.

      1. Вибрати організаційно-правову форму для майбутнього бізнесу. Можливо, доведеться проконсультуватися з юристом.
      2. Вибрати види діяльності за КВЕД 2010. Визначитися з основним видом.
      3. Вибрати систему оподаткування (якщо це буде спрощена система, то вибрати групу).
      4. Зібрати необхідні документи для реєстрації і вибрати спосіб їх надання реєстратору.
      5. Надати документи держреєстратору.
      6. Якщо документи прийняті держреєстратором без зауважень, отримати виписку з єдиного держреєстру.
      7. ППри необхідності, зробити печатку і відкрити рахунок у банку.

 

Це основні етапи відкриття ПП. Ми постаралися описати максимально докладно і зрозуміло, щоб процедура реєстрації ФОП не здавалася вам такою страхітливою і не відбивала бажання займатися бізнесом. Але якщо у вас залишилися питання або ж просто немає часу проходити всю процедуру самостійно, ви можете звертатися до наших фахівців (особливо якщо вам потрібна реєстрація ФОП у Харкові чи Києві). Легкого вам бізнес-старту!
 

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту

Залишити коментар