На Українському бізнес ресурсі вийшла наша стаття про те, що потрібно знати вітчизняному бізнесу для успішного виходу на ринки ЄС і важливості проведення попереднього аналізу ринку. Підготовчий етап, звичайно, може бути досить тривалим і трудомістким, але без нього не обійтися. Виходити на невідомий ринок навмання, наосліп дуже ризиковано і згубно для бізнесу.Після підписання економічної частини угоди між Україною та ЄС, а також обмеження доступу на багато ринків СНД, українські підприємці задумалися про виведення своєї продукції на ринки Європи. Для багатьох вихід до Європи – єдиний шлях для подальшого розвитку. Що ж потрібно знати вітчизняному бізнесу для успішного подолання цього шляху?

Правило перше – вивчай споживача

Перше, що потрібно з’ясувати, – цінність вашої пропозиції для європейського споживача. Можливо, ваша продукція не буде там затребувана. Тому має бути серйозна аналітична робота, в ході якої необхідно з’ясувати все про те сегменті ринку, на який ви плануєте виходити, його тенденції та особливості, бар’єри і заборони і т.д .. «Споживачі країн ЄС, їх смаки та уподобання відрізняються від українських. У кожної європейської країни свій менталітет і характер, свої соціокультурні особливості. У них вище рівень і якість життя, вони по-іншому вибирають продукти і т.д. Тому на першому етапі потрібно приділити максимум часу аналізу ринку і вивченню уподобань споживачів», – радить Тетяна Гречихіна, директор з маркетингу аудиторсько-консалтингової Корпорації «Глобал Консалтинг».

Правило друге – Адаптуйся або йди

На жаль, не завжди є можливість продавати продукцію на нових ринках у тому вигляді, в якому вона продається на вітчизняному ринку. У більшості випадків потрібна адаптація під норми того ринку, на який планується виведення продукції. Особливо якщо мова йде про країни ЄС, де вимоги до якості продукції дуже високі і існують свої стандарти якості та безпеки. Тому необхідною умовою виходу на розвинені ринки буде отримання сертифіката відповідності продукції європейським нормам і регламентам. Окрема увага приділяється упаковці продукту. Її теж доведеться адаптувати під стандарти ЄС. Також європейський споживач звертає особливу увагу на всі складові бренду, на виробника і його соціальну відповідальність. До цього треба бути готовим і обов’язково продумати план адаптації.

Правило третє – бути готовим до конкуренції

Потрібно бути готовим також до того, що на європейських ринках досить сильна і жорстка конкуренція. Щоб зміцнитися там і зайняти свою нішу, необхідно дуже ретельно вивчити конкурентів і продумати стратегію відбудови від них. Тут знадобляться особливі знання і навички або ж допомога фахівців з маркетингу, брендингу і т.д. Розробка такої стратегії і конкурентних переваг просто необхідна, тому як без них домогтися успіху буде складно. «На жаль, дуже небагато українських управлінці дійсно розуміють, що маркетинг – це невід’ємна частина будь-якого бізнесу і їм пронизані майже всі сфери діяльності компанії: виробництво, логістика, обслуговування клієнтів і т.д .. Для довгострокового розвитку та створення власного бренду без ефективної стратегії не обійтися. І якщо на українських ринках до певного часу без дотримання цієї умови виходило утримуватися, то для завоювання ніші на європейській арені розуміння своїх сильних і слабких сторін і пропозиція споживачеві дійсно цінних товарів – обов’язкова умова », – коментує Тетяна Гречихина. Це, звичайно, не вичерпний список правил, але першочергові підготовчі моменти, про які слід пам’ятати підприємствам, які планують виведення своєї продукції на європейський ринок і завоювання уваги європейського споживача. Далі українському виробнику доведеться також подбати і про організаційні моменти: реєстрація бізнесу в ЄС, європейська кодифікація продукції, пошук партнерів та інше. Підготовчий етап, звичайно, може бути досить тривалим і трудомістким, але без нього не обійтися. Виходити на невідомий ринок навмання, наосліп дуже ризиковано і згубно для бізнесу. Як говорилося в одному мультфільмі: «Краще день втратити, потім за п’ять хвилин долетіти». Тому підготовці та аналітичній частині варто приділити максимум уваги.Валентина Щербаченко, PR-менеджер аудиторсько-консалтингової Корпорації «Глобал Консалтинг» для UBR.UA – ubr.ua/business-practice/own-business/3-osnovnyh-pravila-uspeshnogo-vyhoda-na-rynki-es-305924