Вітчизняний споживач, який майже завжди був орієнтований на імпорт, останнім часом все більше проявляє інтерес до продукції Українського швейного ринку. Національних брендів одягу стає більше, як і покупців, що віддають перевагу українському. Як сьогодні почувається цей ринок і які прогнози у експертів щодо його розвитку? Про це – в нашому сьогоднішньому огляді.Нарешті тане лід
Швейна індустрія в Україні в останні кілька років переживала не найкращі часи. Обсяги виробництва з кожним роком зменшувалися, а велика частка виробленого товару йшла на експорт. Однак останні два роки стали переломними і дали українським швейниках надію. Тренд «Made in Ukraine», який останнім часом спостерігається в багатьох галузях, зайняв міцну позицію і в легкій промисловості, особливо в швейної індустрії.
Так, за даними Державної служби статистики України, за період з січня по вересень 2017 року частка товарів, вироблених швейними фабриками і проданих на внутрішньому ринки, збільшилася в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.
В цілому, як фіксує Державна служба статистики України, ринок останні два роки демонструє позитивну динаміку. Виробничі обсяги зростають. Що не може не радувати.
Основними драйверами стимулюють розвиток ринку виробництва одягу в Україні експерти відзначають наступні:
- державні закупівлі. Активними клієнтами українських швейних фабрик в останні пару років стали силовики, які замовляють спецодяг і обмундирування для військових. За рахунок цього швейниках вдалося підняти обсяги виробництва приблизно на 3%;
- підвищення цін на імпортні товари в зв’язку з падінням гривні щодо євро та долара;
- зростання патріотичних настроїв українців.
Хто є хто на ринку
Якщо говорити про структуру швейного ринку, то за даними «Укрлегпрому», станом на 2015 рік в Україні налічувалося близько 1,9 тис. Швейних фабрик. Велика частина спеціалізується на виробництві одягу (близько 66%).
ТОР-5 областей-лідерів за кількістю підприємств швейної галузі, за даними Державної служби статистики України, виглядає так:
Туреччина і Китай – головні конкуренти
Як і раніше головними конкурентами вітчизняному виробникові на внутрішньому ринку становить Китай і Туреччина. Причому з турецькими товарами вітчизняні швейники конкурують в основному в середньому і середньому + цінових сегментах. З Китаєм конкуренція відбувається, як правило, в найдешевшому сегменті. За оцінками експертів, частка китайської продукції на ринку Швейки становить від 30 до 50%. Точні цифри назвати складно, так як велика частка знаходиться в тіні.
Сировинне питання
Якщо говорити про головні бар’єри, які гальмують швейну індустрію і більшість напрямків легкої промисловості, то це відсутність власної сировинної бази. Майже всі швейники в Україні працюють за схемою давальницької сировини та виробляють у нас в країні одяг для імпортних брендів.
Майже всю сировину (тканини, фурнітуру, обладнання) доводиться закуповувати у імпортерів. А це в кілька разів здорожує виробництво. Особливо гостро йдуть справи з тканинами (близько 80% собівартості товару). Однак останнім часом експерти відзначають пожвавлення в ткацької промисловості, яка теж потроху починає нарощувати виробничі потужності. Це в свою чергу повинно позитивно позначитися на розвитку швейної індустрії в Україні.
А ось негативний вплив надає ввезення в Україну як гуманітарна допомога товарів секонд-хенд. Догляд таким чином від податків призвів і без того непрозорий швейний ринок до ще більшої «тінізації». І хоча на законодавчому рівні контроль ввезення посилили, поки ситуація кардинально не змінилася.
Основні тренди
І на завершення огляду хочемо відзначити кілька трендів розвитку ринку виробництва одягу в Україні, на які найчастіше вказують аналітики.
- Вихід в Європу. Багато говорять експерти про завоювання українськими швейників європейських ринків. Виробники вже намагаються пристосовуватися до західних вимогам до якості товару, проходять обов’язкову сертифікацію і намагаються нарощувати обсяги експортованої продукції.
- Швидко зростають онлайн-продажі. Виробники і рітейлери активно освоюють віртуальні канали продажів. З поширенням 3G і зростанням популярності мобільних додатків це буде один з найбільш перспективних каналів збуту.
- Зростає популярність товарів українського виробництва. Девіз «купуй українське» підтримує все більше споживачів.
- Завойовують популярність мультибрендові маркети, де під одним дахом свою продукцію представляють різні національні виробники.
[contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]