Починати бізнес завжди складно. Деякі підприємці «буксують» ще на етапі ідеї. Яким видом бізнесу зайнятися, яку нішу вибрати, щоб було і цікаво, і прибутково? Ми вирішили в новій рубриці аналізувати цікаві напрямки для старту своєї справи. За вікном – різнобарвна осінь. І це чудова нагода зігрітися чашкою гарячої кави в затишній кондитерської. Саме тому сьогодні у полі нашого зору – відкриття невеликий кав’ярні-кондитерської.

Галузь

Для початку кілька слів про те, як в Україні в даний момент розвивається цей бізнес-напрям. В цілому галузь відчуває себе непогано. Відвідуваність закладів громадського харчування в останні пару років зростає. Так, за даними експертів ринку, в 2015 вона виросла на 10% в порівнянні з 2014 роком. 2016 рік також показав невелике зростання. Крім того, на ринку з’явилися нові гравці, які готові запропонувати доступне за ціною меню і цікаві тематики. Аналітики припускають, що найближчим часом популярністю користуватимуться закладу середньої цінової категорії.

Конкуренти і клієнти

Отже, з чого почати оцінку ефективності своєї ідеї? Звичайно, з невеликого аналізу ринку. В першу чергу, необхідно поглянути на конкуренцію. Скільки гравців присутні, що вони пропонують, наскільки вони успішні і за рахунок чого? Які висновки необхідно зафіксувати на цьому етапі?
  • Який асортимент пропонують конкуренти, ніж можна виділятися на їх фоні.
  • Які люди найчастіше відвідують кав’ярні-кондитерські, що найчастіше замовляють, який середній чек.
  • Чому одні конкуренти успішніше, за рахунок чого.
Аналізувати, звичайно, необхідно тих конкурентів, які територіально поруч з планованим місцем відкриття кондитерської.

Місцезнаходження

Місце грає велике значення в цьому бізнесі. Вибираючи його, орієнтуйтеся на потік людей, зони з високою пішохідної та автомобільної активністю. Трафік повинен бути достатнім для окупності бізнесу. Ідеально, якщо місце відкриття знаходиться недалеко від парку або іншої зони відпочинку.

Приміщення

До приміщення кав’ярні-кондитерській можуть висуватися певні законодавчі вимоги. Це варто перевірити заздалегідь. Якщо ж говорити про стандартні вимоги, то на одного відвідувача, як правило, необхідно закладати близько 1,4 м2. Наприклад, якщо ви плануєте обслуговувати одночасно близько 20 гостей, то ваше приміщення має бути близько 30 м2. Також якщо передбачуване приміщення знаходиться не в окремій будівлі, то необхідно подбати про достатню звукоізоляції і вентиляції.

Документи на дозвіл

Напевно, один з найважчих пунктів у відкритті закладу громадського харчування, – пройти всі необхідні перевірки і отримати дозвіл від санітарно-епідеміологічної служби та пожежної інспекції. Цим питанням варто замислитися заздалегідь. Дізнайтеся детальний перелік документів і добре підготуйтеся до перевірок.

Устаткування

Якщо кав’ярня-кондитерська не готуватиме власні десерти, а продавати вже готові, то найголовніше обладнання – це кава-машини. На них економити не рекомендується. Це те, від чого буде залежати якість ваших напоїв. Друге – це кавомолки (якщо кава буде закуповуватися в зернах). Далі це меблі для відвідувачів і персоналу, барна стійка, теплові та охолоджуючі вітрини для десертів, посуд, холодильники, касовий апарат, різні аксесуари і декор та інше.

Асортимент

Стандартне меню для кав’ярні-кондитерській – це кілька видів кавових напоїв (еспресо, американо, латте, глясе, мокачино, мокіято, капучино) в тому числі і холодних для літнього сезону, чаї (тут теж величезне поле для творчості), какао та інше. Кілька видів десертів (капкейкі, чизкейки, штрудели, фондани, макаруни, печиво та інше.). Деякі кав’ярні можуть також пропонувати сендвічі, супи і бізнес-ланчі. Все залежить від категорій відвідувачів, на яких ви розраховуєте, а також формату вашого закладу. Подбайте, щоб ваше меню було унікальним, щоб в ньому були позиції, яких немає у конкурентів і за якими вас будуть знати ваші відвідувачі. Ви також можете готувати сезонні пропозиції напоїв і десертів, а також святкове, тематичне меню і дитячі позиції.

Цінова політика

Формуючи ціни, необхідно враховувати собівартість вашої продукції, а далі, працюючи з націнкою, можна спиратися на цінову політику конкурентів, а також на купівельну можливість відвідувачів.

Постачальники

Дуже важливий пункт, який теж слід опрацювати ще на етапі підготовки до старту. Необхідно знайти надійних постачальників кави, а також кілька кондитерських, які будуть спеціально для вас готувати десерти. Для надійності співпраці з ними необхідно укласти договір. Всі умови і зобов’язання краще зафіксувати на папері.

Реєстрація бізнесу

Бізнес необхідно буде офіційно зареєструвати. Найчастіше для кав’ярні-кондитерської підприємці обирають варіант реєстрації ФОП (фізична особа-підприємець) і спрощену систему оподаткування. Щоб не виникло надалі будь-яких труднощів, краще заздалегідь проконсультуватися з фахівцями, які підкажуть найбільш підходящу організаційно-правову форму. Підприємець реєструється у держреєстратора, а потім стає на облік в податкову службу і органах статистики.

Персонал

Для невеликої кав’ярні-кондитерської великий штат не потрібен. Досить мати два-три бариста, які будуть працювати позмінно, а також адміністратора. Бухгалтерією може займатися сам власник, якщо відчуває в собі сили і володіє необхідними знаннями, або ж цей процес можна віддати на аутсорсинг бухгалтерській фірмі. Просуванням також може займатися власник, консультуючись з професійними маркетологами.

Графік роботи та сезонність

При виборі графіка роботи орієнтуйтеся на те, як працюють конкуренти, а також на категорії відвідувачів. Подумайте, який час буде найбільш зручно їм. Не забудьте, що цей напрямок бізнесу має сезонність. У холодні сезони відвідуваність, як правило, зростає, а в жаркі падає. На періоди спаду продумайте якісь акції, фішки, особливе меню.

Стиль і назва

Не забувайте, що по-справжньому виділитися і завоювати прихильність клієнтів можна чимось незвичайним, унікальним, самобутнім. Ваш стиль і атмосфера – це те, заради чого до вас будуть повертатися знову і знову, то, про що розповідатимуть знайомим.

Просування

Головним інструментом просування, само собою, буде ваша ідея, концепція, яка запустить сарафанне радіо. Але не забувайте і про інші канали. Дуже добре в цьому напрямку бізнесу працюють соціальні мережі (Facebook, Instagram). Через акаунти в цих мережах можна просувати меню і акції, розміщувати фото закладу, вести діалог з відвідувачами та інше.

Фінанси

На завершальному етапі аналізу ідеї можна прикинути, скільки витрат зажадає кожен з описаних вище пунктів. Це буде приблизний фінансовий план. Якщо ви прикинете середній чек з відвідувача і приблизний щоденний потік, враховуючи сезонність, ви зможете отримати приблизний бізнес-план вашої ідеї. Ми розглянули найбільш важливі сторони відкриття такого бізнесу, як кав’ярня-кондитерська. Сподіваємося, ми сьогодні були вам корисні. Вдалого вам старту!   [contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]