!!! Звертаємо Вашу увагу, що зміст цієї статті не редагувався з 2015 року. Тому інформація, викладена в ній, може бути не актуальною на теперішній час. Послуги з реєстрації компаній за межами України в 2023 році Корпорацією “Глобал Консалтинг” не надаються .
Багато хто вважає Естонію однією з найпрогресивніших електронних країн. І вона постійно підтверджує цей статус. Приміром, навіть зареєструвати компанію в цій країні можна за допомогою електронних засобів. Для цього там створена електронна система реєстрації підприємств. Як нею користуватися і що для цього потрібно? Розповідає виконавчий директор «Глобал Консалтинг» Наталія Погрібна.
Що таке ID карта і як її отримати?
Для реєстрації компанії в Естонії іноземному громадянину необхідно отримати посвідчення особи (ID карту). З його допомогою вони можуть в режимі онлайн спілкуватися з державою та місцевим самоврядуванням.
Це цифровий документ, який може бути використаний тільки в електронному середовищі. Зверніть увагу, що він не надає право на проживання в Естонії. Отримати його можна на підставі ідентифікації облікових даних (паспорт та ІПН).
Перелік документів для отримання ID карти:
- заявка на отримання карти;
- документ, що засвідчує особу іноземця або копія документа, якщо подана заявка поштою і електронною поштою;
- кольорова фотографія розміром 40х50 мм (600×800 пікселів (формат JPG));
- документ, що підтверджує оплату внеску;
- письмове пояснення у вільній формі про намір використовувати цифровий ідентифікатор та обставини його використання.
Рішення про видачу (або відмову) у посвідченні особи (ID карти) повинно бути прийняте протягом 10 робочих днів після подачі документів. Цей термін в окремих випадках може бути продовжений.
Як проходить реєстрація компанії в Естонії?
Стандартна процедура реєстрації компанії включає в себе наступні кроки:
- складання установчих документів;
- підписання документів у нотаріуса
- відкриття банківського рахунку для грошових вкладів (+ платіжне повідомлення для Комерційного регістра від банку).
- надання документів в Комерційний регістр
Для складання документів компанії, засновник або засновники повинні надати наступну інформацію щодо компанії, що реєструється:
- 1) найменування компанії;
- 2) юридична адреса компанії;
- 3) контакти (телефон, електронна пошта, мобільний телефон);
- 4) копії паспортів (ID-карти), персональні ідентифікаційні коди і фактичне місце проживання засновників. Якщо засновник – юридична особа, то необхідно також свідоцтво про реєстрацію, статут з перекладом (апостиль) юридичної особи-засновника;
- 5) суму статутного капіталу (для товариства з обмеженою відповідальністю обов’язковий мінімум – 2500 євро);
- 6) інформація про оплату статутного капіталу (гроші, майно та ін.);
- 7) види діяльності;
- 8) кількість членів правління (копії їх паспортів (ID-карти) і інформація про їхні фактичні місця проживання, електронна пошта);
- 9) початок і кінець фінансового року.
Як правило, компанія буде зареєстрована протягом 5-10 днів з дня подачі документів в Комерційний регістр.
Скільки коштує відкрити бізнес в Естонії?
Приблизна вартість на послуги реєстрації компанії становитиме 600 євро.
Додаткові витрати, які потрібно врахувати при реєстрації компанії:
- нотаріальні послуги від 50 EUR (залежить від кількості засновників та розміру статутного капіталу);
- державне мито від 145 EUR для початково вступу до Комерційного регістру;
- державне мито за отримання ліцензії (у разі діяльності, що підлягає ліцензуванню);
- оплата за відкриття рахунку в банку;
- послуги перекладу та ін.
Це основні моменти, які потрібно знати при реєстрації бізнесу в Естонії. Якщо у вас залишилися питання, ви можете задати їх нашим фахівцям. Вони допоможуть вам вийти на ринок Естонії та зареєструвати там свою компанію. Звертайтеся за консультацією.
[contact-form-7 id=”868″ title=”Форма в шапці”]