Як почати працювати з іноземними замовниками?

Як почати працювати з іноземними замовниками?

Багато українських підприємців і компаній співпрацюють з іноземними клієнтами. Особливо часто з експортом послуг зіштовхуються розробники ПЗ та інші представники IT-галузі. Якщо ви тільки плануєте працювати з іноземними партнерами і не знаєте, як законодавчо правильно оформити свою діяльність, пропонуємо вам ознайомитися з нашим матеріалом. Коротко розповімо про те, яку систему оподаткування обрати, що потрібно знати про контракт і валютний рахунок та ін.

Реєструємо ФОП або ТОВ

Якщо ваша діяльність поки ще не має офіційного статусу, тоді, щоб працювати з серйозними іноземними компаніями, краще офіційно оформити свою справу (зареєструвати ФОП або ТОВ).

Для організації надання послуг на експорт можна вибирати як ФОП, так і ТОВ, як загальну систему оподаткування, так і єдиний податок. Тільки зверніть увагу, що якщо ви все-таки віддасте перевагу єдиному податку (спрощеній системі), то зможете бути тільки на 3 групі (з ПДВ чи без) і будете обмежені обсягом доходу до 5 млн. грн на рік. Згідно з поточним законодавством тільки на цій групі можна здійснювати зовнішньоекономічну діяльність.

Знадобиться валютний рахунок

Для фінансових розрахунків з замовниками вам потрібно буде відкрити валютний (мультивалютний) рахунок в банку. Для цього необхідно вибрати відповідний для вас банк та укласти з ним відповідний договір про відкриття рахунку.

Документи для роботи з іноземним замовником

Основними документами, які будуть потрібні для роботи з клієнтом і які вимагатиме банк для підтвердження грошових надходжень від контрагента, – це контракт, інвойс та акт надання послуг.

Правила ЗЕД-контракту

Один з головних документів, який буде необхідний вам у процесі співробітництва з іноземним партнером, – це контракт (договір ЗЕД).

Щодо правил оформлення цього документа в законодавстві останнім часом намітилися великі зміни. На початку листопада ВР проголосувала за ухвалення законопроекту №4496 «Про внесення змін у деякі законодавчі акти України (про усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг)». Якщо він вступить в силу у відповідності з ним, зокрема, зовнішньоекономічний контракт може бути укладений і в електронній формі. Також банки більше не зможуть вимагати переклад англомовного договору на українську. Законопроект скасує це право.

Правда, юристи відзначають, що ті фірми і підприємці, які вже давно і постійно працюють з одними і тими ж замовниками, навпаки зацікавлені у паперовій версії договору. Так як бухгалтеру необхідно обґрунтування надання послуг і відсутності ПДВ у вигляді паперового договору або акта.

Поки ж законопроект не набрав чинності, тому варто керуватися існуючими законодавчими вимогами і нормами.

Один з документів, який регулює порядок оформлення ЗЕД-контрактів, Положення про форму зовнішньоекономічних договорів (контрактів) N201 від 06.09.2001. Він визначає умови, які повинні бути передбачені в договорі (контракті). Це, наприклад:

  • назва, номер договору, дата і місце його укладення;
  • преамбула;
  • предмет договору;
  • обсяги надання послуг;
  • приймання-здавання наданих послуг;
  • ціни і загальна вартість послуг за договором;
  • умови розрахунків;
  • урегулювання спорів у судовому порядку;
  • місцезнаходження і платіжні реквізити сторін.

 

Також пункти контракту з умовами розрахунків з контрагентом, застосування санкцій і т. д. повинні враховувати вимоги валютного контролю.

Розрахунки з іноземним замовником

Зверніть увагу, що оплата за послуги від іноземного контрагента спочатку буде приходити не на ваш банківський рахунок, а на розподільний (транзитний) рахунок банку. Щоб отримати винагороду вам потрібно буде підтвердити документально – надати в банк інвойс або акт (з прийняттям Закону №4496 необхідність надавати акти зникне).

Зарахування отриманої винагороди з розподільчого рахунку на ваш поточний рахунок здійснюється шляхом обов’язкового продажу валюти на міжбанку. Уповноважений банк без доручень клієнтів здійснює обов’язковий продаж надходжень в іноземній валюті у розмірі 65% і зараховує суму на гривневий рахунок, а 35% валютної виручки «падає» на валютний рахунок.

Що стосується відображення отриманої валютної виручки в книзі обліку доходів та правильності відображення в бухгалтерському обліку отриманого доходу в іноземній валюті, то тут існує ряд нюансів, з цього питання ми радимо звернутися за допомогою до консультанта з оподаткування.

Крім того, варто згадати і про терміни розрахунків за зовнішньоекономічними договорами. На сьогоднішній день виручка від експорту послуг підлягає зарахуванню на валютні рахунки в строки, зазначені в контрактах, але не пізніше 120 календарних днів з моменту підписання акта. Згідно з раніше згаданим законопроектом №4496 ці терміни планують продовжити до 180 календарних днів.

Це основні моменти, про які варто знати експортеру послуг, що починає свою діяльність. Звичайно, в процесі подальшої роботи з іноземними клієнтами може виникати багато нюансів і питань. Але для розуміння, як стартувати і що зробити на першому етапі, сподіваємося, наші поради вам допоможуть. Ви також можете звернутися до наших фахівців за юридичною консультацією, складанням договору ЗЕД або іншою допомогою.
 

Якщо хочете постійно отримувати свіжі матеріали від Корпорації «Глобал Консалтинг», підпишіться на щотижневу розсилку, і анонси матеріалів будуть приходити до вас на пошту

Залишити коментар